Stu pasażerów podróżowało 43. kilometrową trasą z miasta Uenohara do Fuefuki w pociągu linii Shinkansen, osiągając szczytową prędkość 502 km/h. Zastosowana w pojeździe technologia lewitacji magnetycznej znacznie zmniejsza tarcie, co teoretycznie pozwalałoby na poruszanie się z prędkością 700. km/h, jednak maksymalna prędkość podróżna ma wynosić 500 km/h. Do próbnej przejażdżki superszybkim pociągiem zgłosiło się aż 300 tysięcy ludzi, jednak w testach, drogą losowania, weźmie udział zaledwie 2400 z nich.
- Łącząc tokijską stację Shinagawa z Nagoią, skrócimy podróż pasażerów z 80. do 40. minut - powiedziała Katie Amei w wywiadzie dla Daily Mail. - Oczekujemy, że pociągi magnetyczne będą składał się z 16. wagonów i będą przewoziły do tysiąca pasażerów na raz.