środa, maj 08, 2024
poniedziałek, 17 luty 2014 13:35

Amerykanie wiedzą nie grzeszą Wyróżniony

Pierwsze kolorowe zdjęcie przedstawiające Ziemię z kosmosu wykonane 24 grudnia 1968 r. przez astronatów Apollo 8 Pierwsze kolorowe zdjęcie przedstawiające Ziemię z kosmosu wykonane 24 grudnia 1968 r. przez astronatów Apollo 8 fot. NASA

Amerykanie są zachwyceni obietnicami płynącymi z różnych dziedzin nauki, ale jedna czwarta z nich nie wie, że Ziemia krąży wokół Słońca.

Narodowa Fundacja na rzecz Nauki przeprowadziła badanie, w którym wzięło udział 2200 osób ze Stanów Zjednoczonych. W teście było 10 pytań dotyczących nauk fizycznych i biologicznych. Średni wynik wynosił 6.5 punkta i ledwie wystarczał do zaliczenia egzaminu.

Według wyników opublikowanych przez American Association for the Advancement of Science, zaledwie 74 proc. respondentów wiedziało, że Ziemia krąży wokół Słońca. Mniej niż połowa (48 proc.) wiedziała, że człowiek wyewoluował z wcześniejszych gatunków zwierząt.

Wyniki prowadzonych co dwa lata badań zostaną zawarte w raporcie Narodowej Fundacji na rzecz Nauki skierowanym do Baracka Obamy oraz do amerykańskich ustawodawców.

Jeden na trzech ankietowanych stwierdził, że rząd powinien bardziej finansować naukę.

Prawie 90 proc. uczestników twierdzi, że korzyści wynikające z nauki przewyższają wszelkie niebezpieczeństwa i taka sama liczba wyraziła zainteresowanie poznawaniem odkryć z dziedziny medycyny.