wtorek, marzec 19, 2024

Napisane przez mat.pras
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Anna Popek.  „Beauty and Switzerland” to udany projekt promocji tego co polskie Anna Popek. „Beauty and Switzerland” to udany projekt promocji tego co polskie Tomasz Krupa

Szwajcarskie Alpy stały się piękniejsze dzięki Annie Popek w kreacjach młodych polskich designerów sfotografowanej przez Tomasza Krupę. „Beauty and Switzerland” to udany projekt promocji tego co polskie. Wernisaż i ekspozycja zdjęć odbyła się w ambasadzie Szwajcarii w Warszawie.

Pierwsza wystawa z serii wyjazdów promujących Polską modę. Nieujarzmione piękno szwajcarskich Alp, niezakłócone cywilizacją pejzaże, jeziora i odbijające się nich białe górskie szczyty. Plenery, które niemal w każdym miejscu stanowią naturalną, wysmakowaną scenografię do zdjęć. Postanowiliśmy połączyć piękno szwajcarskiej przyrody z tym, czym może pochwalić się Polska czyli z młodym, świeżym designem. Na naszą szwajcarską wyprawę zaprosiliśmy trzy różne marki odzieżowe. Każda z nich projektuje inne ubrania - łączy je jedno - są bardzo kobiece. Obraz kobiety bowiem, na tle szwajcarskich pejzaży to temat przewodni naszej wystawy „poplenerowej”.

Jadąc do Szwajcarii nie mieliśmy konkretnego planu, postanowiliśmy robić zdjęcia w miejscach ciekawych i takich, które nas zachwycą. Pracę rozpoczęliśmy w Zurychu. Deszczowy dzień wbrew pozorom był dobry dla uzyskanego efektu. Ascetyczna stylizacja do której wykorzystaliśmy płaszcz Potis & Verso oraz chustę projektowaną przez Paulinę Świątkowską - Polkę, mieszkającą w Szwajcarii - idealnie prezentowała się na placu przed Operą. Zwiewne suknie młodej projektantki Andżeliki Józefczyk z kolei pokazaliśmy na Przełęczy St. Gothard, gdzie silny wiatr był naszym sprzymierzeńcem.

Chwile wytchnienia znaleźliśmy w urokliwej miejscowości Wassen, gdzie zatrzymaliśmy się w Hotelu Alte Post. Był on naturalnym tłem dla bezpretensjonalnych sukienek firmy Wibs, które podkreślały sielski charakter miejsca. W podróży towarzyszyła nam profesjonalna charakteryzatorka, korzystająca z kosmetyków butiku Tago Mago.

Niektóre zdjęcia powstawały ad hoc jak, chociażby fotografia z samochodem Morgan. Inne planowaliśmy - pociąg stojący na bocznicy kolejowej położonej wysoko w górach, był tak malowniczy, że postanowiliśmy wybrać się specjalnie w to miejsce, aby uchwycić ten wyjątkowy kadr. Podróż z Polski do Szwajcarii i z powrotem trwała 5 dni, odbyła się w drugiej połowie sierpnia tego roku.
Wróciliśmy z uczuciem niedosytu i zachwytu.

Pokazując te fotografie mamy nadzieję na to, że w zwiedzających obudzimy pragnienie spojrzenia na ten kraj własnymi oczami.

Wernisaż i ekspozycja zdjęć w Ambasadzie Szwajcarii w Polsce jest dla nas zaszczytem i prawdziwą przyjemnością a przede wszystkim okazją do tego, by pokazać pola wzajemnej współpracy i inspiracji.

Wernisaż odbył się 21 listopada o godzinie 19.00. Uświetnił go koncert Tomka Makowieckiego z projektem muzycznym „MOIZM”.

Anna Popek- dziennikarka i prezenterka telewizyjna, radiowa i prasowa. Autorka książek pt.”Siostry gotują” i „Piękna 50-tka”. Zajmuje się stylem życia, zdrowiem, historią i obyczajami.

Tomasz Krupa - fotografuje od 6 roku życia, skupia się na zdjęciach kobiet i udaje mu się uchwycić ich marzenia, wyobrażenia, tajemnicę. Jak mówi od kobiet wszystko się zaczęło… Jako dziennikarz muzyczny często inspiruje się także muzyką i chętnie fotografuje twórców podczas koncertów na żywo. Jest również menedżerem gwiazd a przez wiele lat pracował jako menedżer w korporacjach takich jak Canon, XEROX, Wasko czy S&T.