Jej celem jest przekonanie do wykonywania badań profilaktycznych, ponieważ rak prostaty jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn, a wykryty we wczesnym stadium może być skutecznie leczony. Jedynym sposobem zapobiegania i możliwością ewentualnego wczesnego wykrycia tego schorzenia jest profilaktyka - regularne, coroczne badanie per rectum i oznaczenie stężenia PSA we krwi, u mężczyzn po 40 r.ż. Organizowane są akcje, w czasie których badania te przeprowadzane są bezpłatnie, co pozwala skorzystać z nich praktycznie każdemu chętnemu mężczyźnie.
W ramach kampanii powstał m.in. spot reklamowy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego z udziałem: Kingi Preiss, Magdaleny Popławskiej, Olgi Bołądź i Leszka Lichoty. Jego premiera odbędzie się w czwartek 6 września na stronie Fundacji na Facebooku.
Oprócz spotu Fundacja Rak'n'Roll zaplanowała także kampanie: prasową, internetową oraz akcje niestandardowe pod hasłami: „Kto nie wypina tego wina", „Aby żyć, czasem wystarczy się schylić", „Rozmawiasz z kuplami o dupach? Pogadaj o swojej", z naklejkami i plakatami. Zaplanowano także akcje niestandardowe w przestrzeni publicznej. Fundacja zachęca do badania, ale także do publicznego otwarcia tematu raka prostaty i przełamania tabu. Mężczyźni bowiem nie tylko się nie badają, ale nadal niechętnie o tym mówią.
www.kampaniespoleczne.pl
{jumi [*9]}