środa, maj 01, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 70.
piątek, 19 luty 2010 04:45

Zapaść Joanny Lech w Łodzi

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

mała litera zaprosza na spotkanie literackie z Joanną Lech, związane z jej książką poetycką "Zapaść", organizowane przez redakcję Łódzkiego Kwartalnika Artystyczno-Literackiego "Arterie", powstałego w 2008 r. na bazie zina wydanego rok wcześniej z okazji I Festiwalu "Puls Literatury" w Łodzi.

Impreza odbędzie się w małej literze (Łódź, Nawrot 7) 26 lutego 2010 r. (piątek) godz. 18:30
Spotkanie poprowadzą Magdalena Nowicka i Rafał Gawin. Wieczór autorski Joanny Lech poprowadzi Przemysław Owczarek.

 Joanna Lech: ur. 25 stycznia 1984 r. Poetka, laureatka wielu ogólnopolskich konkursów poetyckich, w tym im. T. Sułkowskiego, im. W. Bąka, im. T.J. Pajbosia. W 2007 r. nagrodzona Grand Prix w VI konkursie im. R.M. Rilkego w Sopocie oraz nagrodą główną w XIII konkursie im Jacka Bierezina w Łodzi. Wiersze publikowała w: "Opcjach", "Studium", "Tyglu Kultury", "Akcencie", "Wyspie", 8. arkuszu "Odry", "Cegle", "Arteriach", "Portrecie", "Red.zie" oraz na wielu stronach internetowych. W 2009 r. Oddział Łódzki Stowarzyszenia Pisarzy Polskich wydał jej debiutancką książkę poetycką pt." Zapaść". Absolwentka Studium Literacko-Artystycznego na Wydziale polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pochodzi z Rzeszowa, od kilku lat mieszka i pracuje w Krakowie.

Noty krytyczne o książce:

Karol Maliszewski: Rozkład wspomnień, skrawki obrazów, cielesna obsesja wydrapywania słów, które mają oswoić rozkład i gnicie, mają złożyć te odpryski doznań i obserwacji we względną całość. W pewnym sensie udało się. W poezji tej miary zawsze udaje się tylko w pewnym sensie.


Maciej Meleck:i Zapaść Joanny Lech to unikalny tom. Nie stroniący od tematycznego ryzyka. Pozbawiony łatwego afirmowania świata, który nie przedstawia się najlepiej. Od samego początku, jako czytelnik, staję na krawędzi przepaści tych wierszy. Widzę tam widmowość rzeczy. Język tych wierszy ulega coraz to większemu rozpadowi, choć do końca zachowuje pozory zborności. Obcość i dystans to semantyczne dominanty, gdyż bohaterem Zapaści jest słowo-klucz: nic.

a