poniedziałek, 01 luty 2016 15:51

Niemcy promują przyrodę Wyróżniony

Napisane przez Grzegorz Micuła
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Fot.: Grzegorz Micuła

W 2016 roku głównym tematem promocji Niemiec będzie przyroda, poinformował Tomasz Pędzik, dyrektor przedstawicielstwa Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce, dziennikarzy turystycznych przybyłych na konferencję prasową DZT. Tematem konferencji był start kampanii "Fascynująca przyroda Niemiec – urlop na łonie natury".

Niemcy, co być może wielu zaskoczy, jedną trzecią powierzchni mają pokrytą lasami, a aż 48% kraju objęte jest ochroną przyrody w 16 parkach narodowych, 15 rezerwatach biosfery UNESCO oraz 104 parkach krajobrazowych.
Turyści mają tu wspaniałe możliwości odkrywania pierwotnej przyrody, bogatej w różne gatunki wyjątkowych często okazów flory i fauny. Zwiedzanie tych pięknych zakątków, to poza wypoczynkiem również możliwość zdobycia unikalnej wiedzy przyrodniczej.
Jednym z największych parków krajobrazowych w Europie Środkowej jest Park Narodowy Schleswig-Holsteinisches Wattenmeer. 30 % rezerwatu należy do największego, spójnego kompleksu leśnego na świecie, rozciągającego się od holenderskiego wybrzeża Morza Północnego aż doDanii. Wyjątkowe, w skali światowej zjawisko przyrodnicze stanowią watty - płycizny leżąca w strefie działania ruchów morza, które podczas przypływów zalewane są wodą. Zobaczyć tu można niezwykły morski krajobraz z wydmami i plażami, gdzie można znaleźć rozgwiazdy, raki, ślimaki i małże.



W zielonym sercu Niemiec, nad jeziorem Edersee, znajduje się Park Narodowy Kellerwald-Edersee, jeden z największych, jednolitych terenów lasów liściastych w Europie Środkowej. Jest tu ponad 50 szczytów, pokrytych bukami i leśnymi łąkami, przez które płyną krystalicznie czyste potoki. Ciekawostką są łąki pełne orchidei i błonia obsypane kwiatami dzikich goździków.
Z kolei PN Jasmund na wyspie Rugii w poblizu granic Polski, to najmniejszy park narodowy Niemiec który ma zaledwie 30 km². powierzchni. O jego wyjątkowości decyduje nie wielkość, lecz krajobraz związany z kredowym wybrzeżem klifowym Bałtyku oraz pierwotnym lasem bukowym.
Park Narodowy Saskiej Szwajcarii przy granicy z Czechami to malownicza plątanina piaskowcowych skał i bystrych strumieni. Jest tu 400 km oznakowanych szlaków turystycznych, 50 km szlaków rowerowych i wiele skał gdzie mozna uprawiać wspinaczkę.
Natomiast Park Narodowy Doliny Dolnej Odry stanowi część polsko-niemieckiego zespołu obszarów chronionych, obejmującego po polskiej stronie Park Krajobrazowy Dolina Dolnej Odry i Cedyński Park Krajobrazowy. Chronione jest tu dno doliny Odry wraz z jej starorzeczami, kompleksami szuwarów, łąk zalewowych i lasów łęgowych.
Ciekawy jest też PN Harzu w Saksonii-Anhalcie, Dolnej Saksonii i Turyngii, gdzie do atrakcji należą rajdy na rowerach górskich, PN Hainisch ze ścieżką między koronami drzew na wysokości 44 m nad ziemią, Parki Narodowe Schwarzwaldu, Berchtesgaden, Eifel i inne. A także parki krajobrazowe Jezior Marchii Wkrzańskiej (ponad 200 jezior) w sąsiadującej z Polską Brandenburgii, czy położony na północ od wielkiego Berlina PK Barnim.
Więcej informacji na temat przyrodniczej oferty turystyki niemieckiej znaleźć można na: www.germany.travel/natur, zaś wyszukanie najbardziej odpowiedniego, zgodnego z indywidualnymi zainteresowaniami i potrzebami miejsca na wypoczynek lub aktywny pobyt na: www.germany.travel/enjoy.
Część konferencji poświęcona była programowi promocji wyjazdów turystycznych do Niemiec w 2016 roku. Poza dominującym tematem roku jakim jest Natura, promowane będą również niemieckie miasta. Przedstawicielstwo DZT w Polsce dysponuje m.in. broszurą z prezentacją 88 miast i ponad 200 atrakcji turystycznych w nich, w tym sąsiadów Polski - Berlina, Brandenburgii i Saksonii.
Cały czas rośnie ilość zagranicznych turystów odwiedzających Niemcy, w tym Polaków. Straciliśmy niestety 10 miejsce w statystykach, nas wyprzedzili bowiem Chińczycy i Hiszpanie.
W tym roku GTM – Germany Travel Market, odbędzie się w kwietniu w Magdeburgu z udziałem ok. 340 przedsiębiorstw i organizacji oraz ok. 600 uczestników z 40 krajów.
Po konferencji prasowej w restauracji Warszawa Wschodnia odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli biur podróży organizujących wyjazdy do Niemiec.
Na gali podsumowującej działania marketingowe Niemieckiej Centrali turystyki w 2015 r., w warszawskiej Soho Factory, ogłoszono zwycięzcę konkursu dziennikarskiego na najlepszy artykuł o Niemczech jako celu turystycznych wyjazdów. Główną nagrodę w wysokości 20 000 zł otrzymał Bartłomiej Kaftan za artykuł "U źródeł czasu"zamieszczony w magazynie podróżniczym „Voyage". Zwycięzcy gratulujemy! Ostatnią częścią tego wieczoru była zabawa przy muzyce.