piątek, 28 styczeń 2011 11:23

Polacy o SSE podzieleni

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
www.sxc.hu

Wyniki raportu przygotowanego przez On Board PR Ecco Network na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA wskazują na wyraźny podział opinii publicznej w kwestii wspierania rozwoju polskich i zagranicznych firm w specjalnych strefach ekonomicznych.

{jumi [*4]}Zdania Polaków, co do realizacji celów wyznaczonych specjalnym strefom ekonomicznym (SSE), są wyraźnie podzielone. 39,3 proc. respondentów dostrzega korzyści związane z funkcjonowaniem SSE w ich regionie. Jednocześnie aż 36 proc. deklaruje, że takich korzyści nie dostrzega, a co czwarta osoba nie ma zdania na ten temat. - Tak liczny odsetek osób nie dostrzegających korzyści z funkcjonowania specjalnych stref ekonomicznych może świadczyć o tym, że korzyści te definiowane są bardzo osobiście i odzwierciedlają ograniczenie zainteresowania specjalnymi strefami ekonomicznymi wyłącznie do kwestii tworzenia nowych miejsc pracy -  ocenia Robert Brandt z Kancelarii Majchrzak Brandt i Wspólnicy.

- Polacy przede wszystkim oczekują zaangażowania finansowego w region. Doświadczenie pokazuje, że często takie zaangażowanie ma miejsce, jednak brak działań komunikacyjnych sprawia, że społeczność lokalna nie ma wiedzy w tym zakresie. Jak wynika z badania, aż 17,3 proc. respondentów nieufnie odnosi się do działalności inwestycyjnej w SSE i niczego nie oczekuje od firm z tego obszaru. Jednakże praktyka działań public relations pokazuje, że to konflikty z przedstawicielami różnych lokalnych grup interesów często blokują lub opóźniają inwestycje. Powodzenie inwestycji zależy nie tylko od wsparcia ze strony władz SSE, ale także od dobrej współpracy z lokalnymi interesariuszami - podsumowuje Edyta Kwapich – Lenik, z On Board PR. Firmy inwestujące w tych obszarach mają za zadanie stymulować rozwój regionów, zwiększając tempo i poziom innowacyjności. Powinny także pamiętać, że aby osiągnąć biznesowy sukces warto wyjść z komunikacją poza obszar samej strefy. Nawiązanie dialogu ze społecznością lokalną mieszkającą w sąsiedztwie specjalnych stref ekonomicznych jest jednym z głównych zadań, jakie stoją przed nowym inwestorem. Jest to również wyzwanie komunikacyjne dla rządu, izb gospodarczych oraz innych instytucji i organizacji działających na rzecz gospodarczego rozwoju regionów oraz pozyskiwania nowych inwestorów – twierdzą autorzy raportu.

{jumi [*9]}