- Polacy przede wszystkim oczekują zaangażowania finansowego w region. Doświadczenie pokazuje, że często takie zaangażowanie ma miejsce, jednak brak działań komunikacyjnych sprawia, że społeczność lokalna nie ma wiedzy w tym zakresie. Jak wynika z badania, aż 17,3 proc. respondentów nieufnie odnosi się do działalności inwestycyjnej w SSE i niczego nie oczekuje od firm z tego obszaru. Jednakże praktyka działań public relations pokazuje, że to konflikty z przedstawicielami różnych lokalnych grup interesów często blokują lub opóźniają inwestycje. Powodzenie inwestycji zależy nie tylko od wsparcia ze strony władz SSE, ale także od dobrej współpracy z lokalnymi interesariuszami - podsumowuje Edyta Kwapich – Lenik, z On Board PR. Firmy inwestujące w tych obszarach mają za zadanie stymulować rozwój regionów, zwiększając tempo i poziom innowacyjności. Powinny także pamiętać, że aby osiągnąć biznesowy sukces warto wyjść z komunikacją poza obszar samej strefy. Nawiązanie dialogu ze społecznością lokalną mieszkającą w sąsiedztwie specjalnych stref ekonomicznych jest jednym z głównych zadań, jakie stoją przed nowym inwestorem. Jest to również wyzwanie komunikacyjne dla rządu, izb gospodarczych oraz innych instytucji i organizacji działających na rzecz gospodarczego rozwoju regionów oraz pozyskiwania nowych inwestorów – twierdzą autorzy raportu.
{jumi [*9]}