piątek, 04 marzec 2011 16:26

Wyniki EKO Holding SA

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
www.sxc.hu

Zarząd spółki EKO Holding SA zaprezentował wyniki finansowe po czterech kwartałach 2010 r. Grupa wypracowała rekordowe przychody ze sprzedaży – 1,258 mld zł, co oznacza wzrost o 4,6 proc. w porównaniu do 2009 r. Zysk netto także ukształtował się na najwyższym poziomie w historii i wyniósł 22,03 mln zł i był wyższy o 11,6 proc. od wyniku osiągniętego w 2009 r.

{jumi [*4]}Wyniki te stanowią m.in. efekt bardzo udanego roku dla segmentu detalicznego. Dynamika sprzedaży tej części Grupy EKO w całym 2010 r. wyniosła 7,9 proc., a w IV kwartale ub.r.  - 19,7 proc. - Rekordowe zyski i przychody pokazują, że nasza strategia przynosi bardzo dobre rezultaty. Rozwinęliśmy działy ekspansji, które rozbudowują sieć naszych sklepów w bardzo dobrych lokalizacjach. Nadal aktywnie powiększamy naszą grupę przez akwizycje – w czwartym kwartale przejęliśmy sieć sklepów Gezet. Grupa EKO będzie też aktywnym graczem na rynku akwizycji w 2011 r. - powiedział Krzysztof Gradecki, prezes EKO Holding SA.

Najnowszym wydarzeniem, które jeszcze bardziej wzmocni segment dystrybucyjny Grupy EKO w 2011 r. jest powołanie nowego oddziału firmy w Warszawie poprzez przejęcie dystrybucji firmy Lester SA oraz Spółki P. Godlewski Carpe Diem Sp. z o.o.. Roczny poziom obrotów oddziału warszawskiego jest szacowany na ok. 50 mln zł. - Zdobycie Warszawy to ważny moment w życiu naszej Grupy – nasza część dystrybucyjna będzie obecna w Polsce północno-wschodniej, czyli rozpoczynamy dystrybucję artykułów drogeryjnych w całym kraju. Pomoże nam w tym magazyn wysokiego składowania, który uruchamiamy w Warszawie - powiedział Gradecki. Oddział warszawski rozpoczął działalność w lutym 2011 r. Zarząd EKO Holding zakłada, że do końca br. pod szyldem EKO działać będzie minimum 300 sklepów. Sieć drogerii Jasmin powinna powiększyć się w tym roku o kolejnych kilkadziesiąt sklepów (obecnie funkcjonuje 106 placówek Jasmin). W przypadku franczyzowej sieci Rabat-Detal, Grupa planuje otwarcie 60 placówek na zasadach franczyzy miękkiej i 15 działających na zasadach franczyzy twardej (obecnie sieć Rabat-Detal liczy 628 placówek w obu franczyzach). Grupa EKO zamierza też, w dalszym ciągu być aktywnym uczestnikiem procesów konsolidacji, którym podlega polski rynek detaliczny i dystrybucyjny.

{jumi [*9]}