- Fundamenty PKP Cargo są bardzo stabilne. Podpisaliśmy szereg długoterminowych umów, które pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość i bezpiecznie rozwijać Grupę – mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo. W ramach wieloletnich umów w 2013 r. Grupa będzie świadczyć usługi logistyczne m.in. dla spółek z Grupy Dalkia, Tauron i EDF, Jastrzębskiej Spółki Węglowej, Weglokoksu, elektrowni Kozienice, koncernu ArcelorMittal, IW Bogdanka oraz producentów kamienia, kruszyw i wyrobów chemicznych, jak PKN Orlen, Anwil, Grupa Azoty, Siarkopol czy Ciech.
- Równolegle prowadzimy szereg prac służących poprawie efektywności Grupy PKP Cargo. Od 1 kwietnia 2013 r. powstanie w ramach Grupy jedna spółka zajmująca się remontami wagonów, jeden podmiot prowadzący działalność w zakresie remontów lokomotyw oraz jeden odpowiadający za naprawy zestawów kołowych i maszyn elektrycznych. Ponadto wdrożymy nowe narzędzia informatyczne związane z utrzymaniem taboru i monitorowaniem jego eksploatacji. Są to systemy informatyczne EKL i oraz Sanko. Oszczędności wynikające z pełnego wdrożenia tego ostatniego wyniosą 90 mln zł w ciągu pięciu lat po zakończeniu implementacji – szacuje Balczun.
PKP Cargo rozpoczęło także budowę terminala przeładunkowego na stacji Poznań-Franowo. Koszt tej inwestycji wynosi niemal 40 mln zł, z czego dofinansowanie z UE to kwota 14,6 mln zł.
{jumi [*9]}