sobota, 23 sierpień 2014 00:00

Czy i co lubimy czytać? Wyróżniony

Napisane przez OKI
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Lubicie czytać? Zastanawiacie się kto, kiedy i jakie książki czyta? Internauci odpowiedzieli na pytania, kiedy ostatnio czytali książki. Oto wyniki badania dotyczącego książek, ebooków i czytania.

Ponad połowa badanych deklaruje, że czytało książkę w ciągu ostatniego miesiąca, a 42 proc. z nich czytało książkę w ciągu ostatniego tygodnia. Spośród wszystkich poddanych badaniu Internautów 11 proc. twierdzi, że w ogóle nie czyta książek; 10 proc. badanych ostatni raz czytało książkę ponad rok temu.

Zdecydowana większość, bo 80 proc. respondentów czytających książki, przyznało, że lubi wykonywać tę czynność.

Najczęściej wybieranym przez ogół badanych gatunkiem książki jest fantastyka (15 proc.), kryminał (12 proc.) i książki historyczne (10 proc.). Najmniej popularnym gatunkiem książkowym jest komedia, dramat, wywiad oraz tomiki poezji (średnio 2 proc. Internautów).

Kobiety najczęściej wybierają romans (15 proc. spośród poddanych badaniu kobiet), kryminał (13 proc. czytających kobiet) oraz fantastykę (12 proc.). Mężczyźni czytający książki sięgają głównie po fantastykę (18 proc. wszystkich czytających książki mężczyzn), książki historyczne (14 proc. czytających mężczyzn) oraz wydania edukacyjne lub naukowe (13 proc.).

Ponad połowa Internautów nie korzysta z bibliotek publicznych – pozostałe 46 proc. badanych odwiedza wypożyczalnie książek.

Nieco ponad 1/3 osób poddanych badaniu czytało e-booka. Spośród osób, które czytały książkę w formie e-booka 59 proc. woli czytać tradycyjne, papierowe książki, a 30 proc. z nich obie formy (papierową oraz elektroniczną) odbiera tak samo.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 29.07.-01.08.2014 r. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wchodzący w skład Grupy IQS. Badanie było realizowane w ramach Go96! Omnibus online, techniką CAWI, metodą RTS (emisja ankiet na stronach internetowych). W badaniu ogółem wzięło udział 1000 polskich Internautów w wieku 15 lat i więcej (http://www.iibr.pl).