Jako reprezentację bogactwa przyrodniczego Niemiec wybrano dla potrzeb kampanii 16 wyjątkowych krajobrazów. Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki, komentuje start kampanii: „W ubiegłym roku 2,6 miliona Europejczyków wybrało Niemcy jako cel swojej podróży 'na łono przyrody'. Należymy więc – obok Austrii i Francji – do najpopularniejszych urlopowych kierunków turystyki przyrodniczej. Pod ochroną znajduje się ponad 1/3 powierzchni Niemiec. Właśnie to rozsądne i konsekwentne podejście do ochrony przyrody będziemy wykorzystywać by promować Niemcy jako kierunek na urlop w naturze, wspierając tym samym zrównoważony rozwój oraz turystykę w regionach wiejskich."
„Fascynująca przyroda Niemiec" to przede wszystkim kampania online, wykorzystująca komunikację elektroniczną. Bazą są rozbudowane informacje na stronie tematycznej: www.germany.travel/natur. Interaktywna mapa oraz informacje w wielu językach będą ułatwiać poznanie bogactwa przyrody Niemiec.
Nowym elementem jest wyszukiwarka celów podróży (www.germany.travel/enjoy). Użytkownik za pomocą różnych funkcji
filtrowania może online znaleźć najbardziej dopasowane dla siebie miejsce w Niemczech i podzielić się swoim odkryciem ze znajomymi w mediach społecznościowych. Video stworzone dla potrzeb kampanii (www.youtube.com/germanytourism) ilustruje różnorodność oferty: trekking, wspinaczka, paralotniarstwo, narty wodne, obserwacja przyrody, wędrówki:
Kontent będzie także tworzony przez blogerów i instagramerów, którzy przemierzą Niemcy w poszukiwaniu swojego ulubionego miejsca na łonie natury. Wpisy zostaną opatrzone hasztagiem (#EnjoyGermanNature) i zebrane na specjalnej stronie (social wall): www.german.travel/enjoygermannature.
Głównymi rynkami, na których kampania będzie realizowana są: Holandia, Wielka Brytania, Belgia, Szwajcaria, Francja, Włochy, Hiszpania, Austria, Czechy, Polska, Dania i Szwecja. W stworzeniu kampanii Niemiecka Centrala Turystyki współpracuje ściśle z
EUROPARC Deutschland, Związkiem Parków Przyrodniczych Niemiec oraz organizacjami promocji turystyki niemieckich krajów związkowych.