Od uruchomienia, tj. od połowy 2011 r. system viaTOLL zebrał i przekazał na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego blisko 4 mld. zł. Rok 2014 to stabilny wzrost przychodów wynikający zwiększającego się wolumenu przewozów oraz dalszego rozszerzania sieci dróg płatnych (o 263 km we wrześniu i październiku). W 2014 r. całkowite wpływy wygenerowane przez system wyniosły ponad 1,42 mld zł – o 20 proc. (230 mln zł) więcej niż w 2013 roku. Analiza wpływów miesięcznych nadal wykazuje sezonowe wzrosty. Zaobserwowane różnice nie odbiegają jednak znacząco od średniej wynoszącej 102,5 mln zł. W minionym roku najwyższe przychody w ramach systemu viaTOLL wygenerowała autostrada A4 (370 mln zł), a w następnej kolejności – droga ekspresowa S8 (163,4 mln zł) oraz autostrada A2 (157,8 mln zł).
Największą grupę przewoźników zarejestrowanych w systemie viaTOLL stanowią Polacy (62,6 proc.), co stanowi 2/3 przewoźników. Jednak, pomimo wzrostu w ujęciu liczbowym (do 562 479), w ujęciu procentowym zanotowali spadek o 1,5 pp w stosunku do roku ubiegłego.
Jeżeli chodzi o użytkowników zagranicznych, to wciąż najwięcej zarejestrowanych jest pojazdów niemieckich (51 980), litewskich (32 079), czeskich (28 544) oraz rosyjskich (26 363) i ukraińskich (26 438).
Stabilność oraz podążanie za trendami wytyczonymi w latach ubiegłych. Tak, w największym skrócie, można scharakteryzować dane systemu viaTOLL polski rynek transportu drogowego.