sobota, kwiecień 20, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/19171.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/19171
czwartek, 23 październik 2014 12:58

Metro bez kołowrotków Wyróżniony

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Metro bez kołowrotków http://www.um.warszawa.pl

Pasażerowie centralnego odcinka II linii metra będą przechodzili przez zupełnie nowe bramki, a drogę w podziemnym mieście wskaże nowy system informacji pasażerskiej.

Na bramkach drugiej linii metra nie będzie kołowrotków – urządzenia znane z I linii metra nie zostały zamontowane na II linii.

Nowe bramki i biletomaty

Bramki, to rozsuwające się na boki szklane płyty (oczywiście po włożeniu biletu lub zbliżeniu Warszawskiej Karty Miejskiej). Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Na każdej stacji wśród nowych bramek będzie jedna - szersza od pozostałych – z której będą mogły korzystać osoby z bagażem, wózkiem dziecięcym, niepełnosprawni. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza w przyszłości wymiany kołowrotków na bramki rozsuwane na I linii metra. Już wkrótce pilotażowo takie bramki pojawią się - po jednej - na stacjach Wierzbno i Politechnika. Na centralnym odcinku metra stanie też 70 sztuk automatów biletowych.

{gallery}19171{/gallery}

Nowy wygląd tablic

System informacji pasażerskiej będzie jaśniejszy i czytelniejszy, z większą ilością informacji. Jego istotą jest kod kolorystyczny. Tło tablic informacji jest białe. Wszelkie informacje dotyczące konkretnej stacji metra, w obrębie której się znajdujemy, są umieszczane w kolorze wiodącym – dla linii M2 czerwonym (linia M1 pozostaje przy kolorze ciemnoniebieskim). Dla pozostałych informacji dedykowany jest kolor ciemnoszary.

Informacje o głównych kierunkach (ulic), powiązań z komunikacją naziemną, numerów wyjść czy dostępności urządzeń transportu pionowego (wind, schodów ruchomych) pojawiają się na tablicach peronowych.

Na tablicach przy schodach z peronu i w obrębie przejść podziemnych informacja o wyjściach jest rozdzielana według właściwych kierunków. Na II linii wprowadzane są kolejne elementy – dodatkowe (poboczne) ulice czy kierunki (dzielnice, ulice) dla przystanków komunikacji naziemnej.

Informacje o wyjściach są opatrzone specjalnym piktogramem z numerem wyjścia oraz strzałką o kierunku zgodnym z tym, w jakim należy podążać. Całość znajduje się na ciemnoszarym tle, kontrastowym względem innych treści tablicy.

Pasażer wchodzący do metra jako kluczową zobaczy - w górnej części tablicy - informację o drodze do najbliższego zejścia na peron.  Na każdej tablicy wejściowej i następnie na kolejnych zgodnie z przedstawionymi wcześniej kierunkami, podawana jest też informacja o numerach wszystkich wyjść. Źródło: www.um.warszawa.pl.

a