Celem konkursu, tak jak w poprzednich edycjach, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
– Konkurs, który organizujemy od 17 lat zyskał już wymiar europejski, międzynarodowy – powiedział Marek Goliszewski prezes Business Centre Club i odczytał list przewodniczącego Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego Luca Jahiera do laureatów .
– Nagroda jest niezwykle ważna, ponieważ jest transparentna. Jest nadawana przez przedsiębiorców – naszych szczególnych partnerów, którzy pomagają nam w usprawnianiu administracji skarbowej – powiedział w trakcie uroczystości w BCC Piotr Walczak – wiceminister finansów, szef Krajowej Administracji Skarbowej. – Celem KAS jest wspólny sukces – administracji skarbowej i wszystkich legalnie działających przedsiębiorców – dodał.
Ankiety oceniające urzędy były przesyłane do kanclerzy Lóż Regionalnych BCC, którzy koordynowali konkurs na szczeblu regionalnym. Ocenie przedsiębiorców podlegały jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników. Przedsiębiorcy wskazywali również na elementy, które powinny być zmienione m.in. zwiększenie liczby osób obsługujących bezpośrednio interesantów, wydłużenie czasu pracy urzędów (m.in. do godziny 20-ej raz w tygodniu i zorganizowanie jednej pracującej soboty w miesiącu, wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach przez profil zaufany, rozsyłanie informacji o szkoleniach dla przedsiębiorców przez sms i e-mail, ulepszenie obsługi telefonicznej / podawanie telefonu komórkowego aby można było łatwo oddzwonić
Przedsiębiorcy byli pytani również o ich uwagi dotyczące reformy Krajowej Administracji Skarbowej. W większości przypadków uznali oni reformę za potrzebną, wskazywali jednak na takie mankamenty jak nałożenie na przedsiębiorców dodatkowych obowiązków, wzrost czasochłonności wypełniania dokumentów, czy trudności z łatwym dodzwonieniem się do urzędu.
Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymały tytuł „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2019”. Prawo do jego używania przysługuje przez rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu.
Inicjatywa zorganizowania USPP powstała 17 lat temu. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane 28 lutego 2002 roku pomiędzy Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club.
- Jesteś tutaj:
- Start
- Warszawa
- Transport/komunikacja
- Urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcom