Wzrost ten, jak informują przedstawiciele spółki, został osiągnięty dzięki pozytywnym wynikom we wszystkich działach operacyjnych Grupy. Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął wzrost o 11,6% (+24,8% przy stałych kursach walut), osiągając wynik 528 milionów euro. Sprzedaż skonsolidowana osiągnęła wartość 7 317,1 milionów euro, co odpowiada wzrostowi, z roku na rok, w wysokości 6,1% (+18,4% przy stałych kursach walut).
Wartości te odzwierciedlają korzyści wynikające ze zwiększonej skali operacji osiągniętych zarówno w Portugalii, jak i w Polsce, dzięki zakupowi w 2008 roku sklepów sieci Plus. We wzroście wartości sprzedaży skonsolidowanej o 6,1%, miały swój udział: zarówno wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like - LFL) w sieciach sklepów w Portugalii i w Polsce, jak i działalność sklepów nowych oraz adaptowanych. Co warto zauwarzyć, wzrost w tej wysokości został odnotowany pomimo deprecjacji złotego wobec euro.
W Polsce sieć Biedronka, będąca własnością Grupy, umocniła pozycję lidera, osiągając całkowity wzrost sprzedaży o 29,8% w PLN. Obroty wyniosły łącznie 16 066,7 milionów PLN, co stanowi wzrost w wysokości 29,8%. Przyjmując podstawę LFL, zarejestrowano silny wzrost sprzedaży wynoszący 8,3% w całym roku 2009.
Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych BIEDRONKA, liczącej 1500 placówek. Sklepy znajdują się w blisko 600, zarówno dużych jak i małych miastach, oferując artykuły sporzywcze oraz produkty chemii gospodarczej. Firma zatrudnia ponad 26 000 pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestowała w Polsce kwotę 3 mld zł. Marka Biedronka jest jedną z najpopularniejszych i najcenniejszych polskich marek – została dwukrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands. Otrzymała także dwukrotnie Laur Konsumenta.