środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
piątek, 05 marzec 2010 08:47

Sieci na plusie

Napisane przez Kinga Wesoły
Oceń ten artykuł
(1 głos)
Sieci na plusie KC

Mimo kryzysu sieci handlowe nie narzekają na spadek przychodów. Wczoraj portugalska Grupa JM podała wyniki za 2009 rok .Wzrost sprzedaży o 6,1% w porównaniu do roku 2008 mówi sam za siebie. Obroty przekroczyły wartość 7 317,1 mln euro.

Wzrost ten, jak informują przedstawiciele spółki, został osiągnięty dzięki pozytywnym wynikom we wszystkich działach operacyjnych Grupy. Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął wzrost o 11,6% (+24,8% przy stałych kursach walut), osiągając wynik 528 milionów euro. Sprzedaż skonsolidowana osiągnęła wartość 7 317,1 milionów euro, co odpowiada wzrostowi, z roku na rok, w wysokości 6,1% (+18,4% przy stałych kursach walut).

Wartości te odzwierciedlają korzyści wynikające ze zwiększonej skali operacji osiągniętych zarówno w Portugalii, jak i w Polsce, dzięki zakupowi w 2008 roku sklepów sieci Plus. We wzroście wartości sprzedaży skonsolidowanej o 6,1%, miały swój udział: zarówno wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like - LFL) w sieciach sklepów w Portugalii i w Polsce, jak i działalność sklepów nowych oraz adaptowanych. Co warto zauwarzyć, wzrost w tej wysokości został odnotowany pomimo deprecjacji złotego wobec euro.

W Polsce sieć Biedronka, będąca własnością Grupy, umocniła pozycję lidera, osiągając całkowity wzrost sprzedaży o 29,8% w PLN. Obroty wyniosły łącznie 16 066,7 milionów PLN, co stanowi wzrost w wysokości 29,8%. Przyjmując podstawę LFL, zarejestrowano silny wzrost sprzedaży wynoszący 8,3% w całym roku 2009.

Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych BIEDRONKA, liczącej 1500 placówek. Sklepy znajdują się w blisko 600, zarówno dużych jak i małych miastach, oferując artykuły sporzywcze oraz produkty chemii gospodarczej. Firma zatrudnia ponad 26 000 pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestowała w Polsce kwotę 3 mld zł. Marka Biedronka jest jedną z najpopularniejszych i najcenniejszych polskich marek – została dwukrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands. Otrzymała także dwukrotnie Laur Konsumenta.

a