Niezwykle oszczędny w formie, typograficzny plakat Jana Bajtlika, studenta warszawskiej ASP, w prosty sposób pokazuje, że „dom" jest zawsze lepszy niż jakikolwiek jego substytut. W 2012 r. plakat będzie można zobaczyć na citylightach AMS w całej Polsce.
Uczestnicy 12. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS w ramach kampanii „Miłość nie cukierki" tworzyli plakaty pokazujące, że dzieci potrzebują od dorosłych przede wszystkim miłości, troski i poczucia bezpieczeństwa – w rodzinie biologicznej lub zastępczej.
W tej edycji konkursu o nagrodę główną w postaci czeku na 7 000 zł walczyła rekordowa liczba 500 plakatów. Jury przyznało także pięć wyróżnień, które przypadły Jackowi Doszyniowi, Michałowi Jońcy, Aleksandrowi Kamińskiemu, Rafałowi Kołsutowi i Annie Nalewajko.
18 stycznia o godz. 12.00 w Al. Ujazdowskich przy ogrodzeniu Łazienek Królewskich odbędzie się otwarcie wystawy prac finalistów. W spotkaniu wezmą udział: Włodzimierz Paszyński – zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Marek Kuzaka – prezes AMS S.A., Tomasz Polkowski – przewodniczący Towarzystwa Nasz Dom i Sylwester Soćko – dyrektor Ośrodka Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT. Wystawę prac konkursowych będzie można oglądać do końca stycznia.
Kampania „Miłość nie cukierki" promuje ideę rodzicielstwa zastępczego oraz profesjonalnej pomocy dzieciom i ich rodzinom będącym w kryzysie. Od 1 stycznia 2012r. weszła w życie nowa ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, którą Warszawa sukcesywnie wdraża. Głównym celem ustawy jest wsparcie rodzin w ich środowiskach poprzez współpracę wszystkich instytucji i organizacji z wykorzystaniem pracy asystenta rodziny oraz zapewnienie profesjonalnej opieki zastępczej w sytuacji, kiedy dziecko musi czasowo opuścić rodzinę.
{jumi [*8]}