piątek, kwiecień 19, 2024
Follow Us
poniedziałek, 10 grudzień 2018 12:45

Legia Warszawa uruchomiła telewizję hybrydową

Napisane przez Redakcja
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Telewizja Hybrydowa Legii Warszawa, to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Od 7 grudnia stołeczny klub emituje swoje materiały video na platformie hybrydowej cyfrowej telewizji naziemnej. W nowym serwisie pojawią się transmisje na żywo oraz inne interaktywne treści warszawskiego klubu.


Dzięki współpracy Legia Warszawa i Emitel, na portalu naziemnej telewizji cyfrowej na Multipleksie 8 znajdą się treści produkowane przez warszawski klub, m.in. materiały dostępne obecnie na kanale YouTube, a docelowo także unikalne treści czy transmisje ze sparingów. Na początek będą to m.in. kulisy meczowe, Studio „Ł3” i aktualności klubowe niedostępne w tradycyjnej telewizji.

„Telewizja naziemna jest najchętniej wybieraną platformą odbioru sygnału telewizyjnego w Polsce. Uruchomienie kanału z treściami video na Multipleksie 8 pozwoli Legii Warszawa dotrzeć do jeszcze szerszej grupy kibiców . To jednocześnie pionierskie rozwiązanie w naszym kraju – kanał warszawskiego klubu jest pierwszym, który pojawia się na platformie hybrydowej multipleksu. Jest to dobry kierunek ponieważ trendy na świecie pokazują, że tradycyjna telewizja i Internet coraz bardziej przenikają się, a wielu widzów oczekuje dostępu do dodatkowych treści na ekranie swojego telewizora” – mówi Andrzej J. Kozłowski, prezes Zarządu Emitel S.A.

W ramach usług dodatkowych dostępnych na Multipleksie 8 Emitel udostępnia widzom serwis telewizji hybrydowej, w standardzie  HbbTV, w którym można znaleźć między innymi . przewodnik po programach telewizyjnych, aktualne wiadomości, prognozę pogody oraz ofertę programów radiowych w tym np. RMF, Radia ZET i Polskiego Radia. Teraz oferta telewizji hybrydowej wzbogaci się o treści video produkowane specjalnie dla fanów Legii Warszawa - największego i najbardziej rozpoznawalnego klubu piłkarskiego w Polsce.

 „Produkcja i dystrybucja treści wideo jest jednym ze strategicznych celów działalności marketingowej i komercyjnej Legii. Jesteśmy jedną z najbardziej medialnych polskich marek i nasi kibice oczekują, że będziemy im dostarczać ekskluzywne materiały pokazujących Klub od kuchni. Poprzez media społecznościowe docieramy już do milionów odbiorców, a współpraca z Emitel pozwali nam dodatkowo zwiększyć zasięg oddziaływania i wykorzystać potencjał jaki tkwi w telewizji hybrydowej. Nowa platforma docelowo pozwoli nam także na rozwój naszej działalności e-commerce, a także na zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań dla naszych sponsorów” – powiedział Dariusz Mioduski, prezes Legii Warszawa.    

Z cyfrowej telewizji naziemnej w Polsce korzysta ponad 6 mln gospodarstw domowych, co czyni ją najbardziej popularną platformą odbioru kanałów telewizyjnych. Stale rosnąca dostępność Internetu szerokopasmowego napędza konsumpcję treści multimedialnych. Jedną z form dostarczania takich treści do widzów jest właśnie telewizja hybrydowa, dynamicznie rozwijająca się  np. w Niemczech czy Francji, szczególnie w zakresie przekazu  związanego ze sportem. Kanał telewizyjny Sport1, dzięki rozszerzeniu transmisji telewizyjnej o HbbTV zapewnia dodatkowe, atrakcyjne treści dla fanów piłki nożnej. Widzowie mogą odtwarzać klipy Bundesligi, Primera Division, Serie A, Ligue 1, Ligi Europejskiej UEFA, a także fragmenty z najbardziej znanego programu dla kibiców w Niemczech "Der Volkswagen Doppelpass".

Usługi telewizji hybrydowej pozwalają zamienić zwykły telewizor w multimedialne centrum rozrywki.

Możliwość odtwarzania treści multimedialnych dostarczanych przez Internet pozwala na udostępnienie dodatkowych treści na życzenieoraz większej liczby  programów dostarczanych w postaci streamingu. HbbTV umożliwia także realizację innowacyjnych, interaktywnych i spersonalizowanych kampanii reklamowych, co znacznie zwiększa ich efektywność. HbbTV umożliwia również uruchamianie aplikacji interaktywnych dostarczanych przez Internet na odbiornikach telewizyjnych. Skojarzenie aplikacji z programem telewizyjnym umożliwia prowadzenie interakcji z widzem i uruchamianie konkursów, quizów oraz dostarczanie dodatkowych informacji związanych z aktualnie nadawaną audycją.

Z portalu mogą korzystać wszyscy widzowie naziemnej telewizji cyfrowej odbierający programy Multipleksu 8, posiadający odbiornik telewizyjny podłączony do Internetu i obsługujący funkcjonalność HbbTV.  

źródło: materiały prasowe

a