niedziela, sierpień 01, 2021
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/20563.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/20563
środa, 25 marzec 2015 16:58

Warszawa: Targi EUROGASTRO 2015 Wyróżniony

Napisane przez Cezary Rudziński
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Warszawa: Targi EUROGASTRO 2015 Fot.: Cezary Rudziński

Rozpoczęły się 19. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EUROGASTRO 2015 w warszawskim Centrum Międzynarodowych Targów Polska przy ul. Marsa 56c. Targi - pod honorowym patronatem wicepremiera i ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego - potrwają do 27 marca.

Swoją ofertę prezentuje na targach 278 wystawców z 14 krajów. A przedstawiciele branży hotelarsko-gastronomicznej oraz zaopatrującej ją spożywczej mają możliwość poznawania nowości, aktualnych trendów i najlepszych na rynku rozwiązań techniczno-organizacyjnych w tym biznesie oraz nawiązywania kontaktów i dokonywania zamówień.
Zainteresowanie targami od momentu ich otwarcia jest ogromne. Niemal w każdym stoisku widać potencjalnych klientów, toczące się rozmowy biznesowe i zawierane transakcje. Wystawcy prezentują m.in. specjalistyczne wyposażenie zaplecza kuchennego różnego rodzaju lokali. Od dużych restauracji, także hotelowych, po mniejsze lokale gastronomiczne: restauracje, bary samoobsługowe, bistra ze zdrową żywnością, cukiernie, kawiarnie, fast foody itp. Ponadto sprzęt cateringowy, wypożyczalnie zastaw stołowych i sztućców oraz odzież roboczą.
Zapoznać się można z walorami i funkcjonowaniem m.in. różne rodzajów i typów urządzeń do obróbki, zwłaszcza termicznej, żywności oraz serwowania napojów. Bogato reprezentowane są także produkty i półprodukty spożywcze, napoje mineralne i orzeźwiające – od certyfikowanej gruzińskiej wody mineralnej z okolic Tbilisi, po napoje oparte o Yerba Mate i aloes, kwasy chlebowe, podpiwki czy naturalne soki owocowe. Ponadto różne gatunki kawy – z szerokim asortymentem sprzętu i akcesoriów oraz napoje alkoholowe. Piwa, wina z kilku krajów, cydry, a z alkoholi mocnych m.in. świetne markowe, wieloletnie kolumbijskie tequile, znakomite białoruskie wódki czyste i ziołowe z fabryki Kristall w Mińsku.

{gallery}20563{/gallery}


Uwagę zwracają także stoiska importerów świeżych ryb i owoców morza, włoskich makaronów i w ogóle produktów narodowych – również portugalskich oraz polskich regionalnych. Wiele artykułów spożywczych można na miejscu degustować na zimno i gorąco, podobnie wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz napoje. W ramach programu targów odbywają się konkursy i pokazy kulinarne znanych mistrzów kuchni, cukierniczych oraz baristów. A także szkolenia i warsztaty z zakresu marketingu i zarządzania, których celem jest podniesienie rentowności biznesu i pozyskiwania nowych klientów.

W dniu otwarcia były to: I Konkurs Kulinarny „Smaki dziczyzny" zorganizowany przez wieloletniego szefa kuchni, pasjonata myślistwa i miłośnika tego rodzaju mięs Artura Świerżewskiego. VII Olimpiada kawy zorganizowana przez firmę Apro Trade i Akademię Kawy. Szkolenie „Wyeliminować porażkę, czyli o skutecznym zarządzaniu restauracją". Konferencja „Prowadź dochodowy biznes, a nie tylko restaurację" oraz seminarium „Jak podnieść sprzedaż wina dzięki szkoleniu i motywacji kadry kelnerskiej".

W czwartek – drugim dniu targów odbędą się: Kurs zakończony egzaminem na Międzynarodowy Certyfikat Wiedzy Winiarskiej WSET; c.d. VII Olimpiady Kawy; Seminarium: „Nowe możliwości finansowania rozwoju branzy gastronomicznej w Polsce w perspektywie 2015-2020; Konkurs kulinarny o tytuł „Kulinarny talent 2015" i Konferencja „Krytyka kulinarna one-line, czyli jak zarządzać informacją o restauracji w Internecie. Zaś w ostatnim dniu targów, w piątek, m.in.: Warsztat i konkurs kulinarny dla nauczycieli szkół gastronomicznych „Gotuj Lokalnie", Festiwal Kuchni Greckiej oraz Warsztaty dla restauratorów „Brak klientów w restauracji – czy mam na to wpływ."
Więcej na: www.eurogastro.com.pl.

a