Wchodząc na stację trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Po przyłożeniu karty do czytnika szklane płyty rozsuną się, otwierając przejście. Do podziemnej kolejki można wejść również przy użyciu biletu kartonikowego. Bramka nie otworzy się dopóki bilet nie zostanie odebrany.
Wychodząc ze stacji także trzeba przejść przez bramkę z zieloną strzałką. Szklane drzwi rozsuną się automatycznie. Opiekunowie, którzy podróżują z dziećmi niekorzystającymi jeszcze z biletu, powinni prowadzić je tuż przed sobą. Bramka zamyka się automatycznie za przechodzącym pasażerem!
Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki. Taka bramka jest dwukierunkowa, tzn. jest wejściem i wyjściem. Kierunek ruchu pokazują oznaczenia - jeśli wyświetlany jest symbol czerwonego krzyżyka, trzeba przepuścić osobę idącą z przeciwnego kierunku. Po chwili na bramce pokaże się zielona strzałka oznaczająca możliwość przejścia z tej strony.
Filmy przygotowane przez Zarząd Transportu Miejskiego i pokazujące, jak korzystać z nowych bramek można obejrzeć poniżej oraz w serwisie internetowym Youtube: www.youtube.com/ztmwarszawa.
Jak korzystać z bramek na stacjach II linii metra:
Jak przechodzić z wózkiem dziecięcym przez bramki bagażowe?
Jak przechodzić przez bramkę z większym bagażem:
Jak wyjść ze stacji metra?:
Jak wygląda nieprawidłowe przejście przez bramkę?:
Jak ponumerowano wyjścia ze stacji metra?:
Na centralnym odcinku II linii metra Punkty Obsługi Pasażerów ZTM znajdą się na czterech stacjach: Dworzec Wileński, Warszawa-Stadion, Świętokrzyska i Rondo ONZ. Więcej na: www.ztm.waw.pl.