poniedziałek, sierpień 08, 2022
wtorek, 10 marzec 2015 00:00

Zaćmienie słońca i akcja Nie świeć, nie śmieć! w Planetarium Niebo Kopernika Wyróżniony

Napisała
Zaćmienie słońca i akcja Nie świeć, nie śmieć! w Planetarium Niebo Kopernika http://pl.wikipedia.org/

Na obserwację nadchodzącego częściowego zaćmienia Słońca Planetarium Niebo Kopernika zaprasza do Parku Odkrywców 20 marca od godziny 9.30. Organizatorzy uważają, że można oglądać gwiazdy z miast bez konieczności rezygnacji z oświetlenia. Planetarium Niebo Kopernika zamierza pozytywnie zmienić nasze otoczenie i zachęcić do działania innych podczas akcji Nie śmieć, nie śmieć! Zdaniem organizatorów, najlepszym momentem na rozpoczęcie akcji będzie zaćmienie Słońca.

To atrakcyjne zjawisko astronomiczne czeka nas 20 marca. W Polsce będzie je widać około południa, ale sprzed oczu nie zniknie nam cała nasza gwiazda. Całkowite zaćmienie Słońca z 20 marca 2015 będzie widoczne nad północą częścią Oceanu Atlantyckiego, na Morzu Norweskim i Morzu Arktycznym. Pas całkowitego zaćmienia przejdzie niemal wyłącznie przez obszary morskie - jedynymi obszarami lądowymi, na jakie natrafi, są Wyspy Owcze i Svalbard. Swoje maksimum zaćmienie osiągnie na wschód od Islandii, gdzie faza centralna potrwa 2 minuty 47 sekund (http://pl.wikipedia.org/wiki/Za%C4%87mienie_S%C5%82o%C5%84ca_z_20_marca_2015).

Na obserwację nadchodzącego częściowego zaćmienia Słońca Planetarioum Niebo Kopernika zaprasza do Parku Odkrywców 20 marca od godziny 9.30. Będą teleskopy i specjalne okulary, pozwalające patrzeć w Słońce.
Więcej na: http://www.kopernik.org.pl/.