Potem wyjechał do Włoch i szybko dostał propozycję startów w ekipie fabrycznej. W 1998 r. jako pierwszy cudzoziemiec w historii zdobył kartingowe mistrzostwo Włoch i został wicemistrzem Europy, wygrywając prestiżowe zawody Monaco Kart Cup, rozgrywane na słynnym torze Formuły 1.
Rok później obronił mistrzostwo Włoch, zdobył mistrzostwo Niemiec i wygrał w zawodach Monaco Kart Cup, Margutti Trophy oraz Elf Masters w paryskiej hali Bercy. W sezonie 2000, ostatnim w kartingu, Robert wywalczył czwarte miejsca w mistrzostwach Europy i Świata.
Pierwsze testy w samochodach – w Formule Renault 2000 – zaliczył pod koniec tego sezonu.
Już pierwszy sezon startów przyniósł mu pierwsze w karierze pole position. W sezonie 2002 wygrał cztery wyścigi i wywalczył tytuł wicemistrza Włoch w Formule Renault, a w serii Eurocup uplasował się na siódmym miejscu. Pod koniec sezonu wystartował gościnnie na brazylijskim torze Formuły 1 – Interlagos, gdzie zdobył pole position i odniósł zdecydowane zwycięstwo.
Awans do Formuły 3 opóźnił wypadek, w którym jadący jako pasażer Robert doznał złamania ręki. W spóźnionym debiucie na torze Norisring, z osiemnastoma śrubami w złamanym dwa miesiące wcześniej ramieniu odniósł wspaniałe zwycięstwo na oczach 126 tysięcy kibiców. Skrócony sezon w Formule 3 zakończył na 12. miejscu w klasyfikacji.
Na koniec sezonu zwyciężył jeszcze w ulicznym wyścigu Sardinia Master i zdobył piąte miejsce w wyścigach w Macau i Korei.
Drugi sezon w mistrzostwach F3 Euro Series, spędzony w barwach fabrycznej ekipy Mercedesa, zakończył na siódmej pozycji. W rozgrywanym w Macau Pucharze Interkontynentalnym FIA zdobył pole position, pobił rekord toru i zajął drugie miejsce. Wygrał drugi wyścig w Zolder i objął prowadzenie w punktacji. W sezonie 2005 jeszcze trzykrotnie zwyciężał i w portugalskim Estoril sięgnął po mistrzowski tytuł.
W listopadzie po raz trzeci w swojej karierze wziął udział w prestiżowym wyścigu Formuły 3 w Macau, gdzie zajął drugie miejsce. Dwa tygodnie później w nagrodę za zdobycie mistrzowskiego tytułu World Series by Renault odbył po raz pierwszy testy w Formule 1 w zespole Renault F1 Team. Później podpisał kontrakt z BMW Sauber F1 Team i w sezonie 2006 pełnił funkcję kierowcy testowego, a od 2007 roku startował już w barwach BMW Sauber F1 Team, zajmując szóste miejsce w klasyfikacji generalnej (zdobył 39 punktów).
W 2008 roku zwyciężył w Grand Prix Kanady i po raz pierwszy w karierze stanął na najwyższym podium w wyścigu Formuły 1. Współpracę z BMW Sauber zakończył w 2009 roku, zdobywając drugie miejsce w Grand Prix Brazylii i 14. pozycję w mistrzostwach.
Rok 2010, to kolejny początek startów Roberta Kubicy w zespole Renault F 1 Team.
Wczoraj Robert Kubica brał udział w Grand Prix Niemiec na torze Hockenheimring, na którym długość okrążenia wynosi 4,574 km. Uzyskał 7. lokatę.
jumi [*9]}