środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
piątek, 04 październik 2013 10:21

Gra miejska „Włącz się" Wyróżniony

Napisane przez Mat. pras.
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Gra miejska „Włącz się" www.um.warszawa.pl

Gra miejska „Włącz się" rozpocznie się w specjalistycznych e-pracowniach warszawskich dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami 5 października (sobota) o godz. 10.

Miasto stołeczne Warszawa zaprasza do udziału w grze miejskiej „Włącz się". Start w sobotę, 5 października, o godz. 10, koniec gry o godz. 17. Grę można zacząć i zakończyć w dowolnej warszawskiej e-pracowni. Można ograniczyć się do jednej pracowni.

Gra przeznaczona jest dla wszystkich i bez względu na sprawność. Celem gry jest zebranie, jak największej liczby części superkomputera, który miał sterować wszystkimi e-pracowniami warszawskimi. Jednak w wyniku błędu uległ poważnej awarii. Zadaniem graczy będzie skompletowanie i złożenie komputera z części zapasowych rozsianych po siedmiu e-pracowniach.

Dostępu do każdej z nich broni specjalny kod. By go zdobyć gracze będą musieli rozwikłać szereg zagadek i zadań. Wśród nich znajdzie się pokonanie okrytego mrokiem labiryntu, zmierzenie się z wiadomością przekazaną w alfabecie braille'a, upolowanie biegającego tranzystora czy naprawienie zepsutego światłowodu.

Wszyscy uczestnicy, którym uda się zebrać przynajmniej jedną część, otrzymają upominki. Spośród drużyn, które będą miały najlepszy wynik (zbiorą najwięcej części z różnych e-pracowni) rozlosujemy nagrody niespodzianki.
W grze nie liczy się czas przejścia trasy, lecz efektywność w rozwiązywaniu zadań.

Jak wziąć udział w grze?
Wystarczy zarejestrować swoją drużynę (od 2 do 6 osób) poprzez wysłanie wiadomości na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Rejestracja otwarta będzie do końca dnia poprzedzającego grę czyli 4 października.

 

E-pracownie warszawskie
to ogólnodostępne centra informatyczne, które wyposażone są w specjalistyczny sprzęt komputerowy i oprogramowanie dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Centra zostały otwarte w ramach projektu „Nowoczesne technologie szansą rozwoju zawodowego i aktywizacji społecznej osób niepełnosprawnych", którego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu osób z niepełnosprawnościami. Korzystanie z e-pracowni jest bezpłatne.

E-pracownie zlokalizowane są w następujących placówkach:

• e-pracownia warszawska Tarchomin w Multicentrum przy ul. Porajów 14,
• e-pracownia warszawska Bielany w Mediatece Start-Meta przy ul. Szegedyńskiej 13a,
• e-pracownia warszawska Nowa Praga w Bibliotece Publicznej im. Księdza Jana Twardowskiego przy ul. W. Skoczylasa 9,
• e-pracownia warszawska Grochów w Zespole Szkół Specjalnych nr 91 przy ul. Weterynaryjnej 3,
• e-pracownia warszawska Śródmieście w Instytucie Głuchoniemych przy pl. Trzech Krzyży 4/6,
• e-pracownia warszawska Stara Ochota w Zespole Szkół Specjalnych nr 109 przy ul. Białobrzeskiej 44,
• e-pracownia warszawska Wierzbno w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców przy ul. J. P. Woronicza 44a.

W e-pracowniach warszawskich można skorzystać między innymi z:

• klawiatury z powiększonymi, kontrastowymi opisami, która jest zaprojektowana dla osób słabowidzących,
• drukarki brajlowskiej umożliwiającej tłumaczenie i zapisywanie dokumentów w postaci brajlowskiej,
a także ich drukowanie,
• urządzenia lektorskiego umożliwiającego czytanie publikacji papierowych, wspierającego czytanie książek elektronicznych i zawierającego wbudowany syntezator języków,
• powiększalnika stacjonarnego, współpracującego z komputerem, posiadającego ruchomy pulpit
z blokadą oraz szeroką gamę kolorów wysokokontrastowych,
• myszy alternatywnej z gniazdami przycisków, której kursor jest sterowany kulą o średnicy 65 mm,
• dużego i średniego przycisku (switch) reagującego na dotyk równomiernie na całej powierzchni przycisku,
• czujnika mrugnięć pozwalającego kontrolować komputer wraz ze stosownym oprogramowaniem wykrywającym mrugnięcia bezprzewodowo i przesyłającym je do odbiornika połączonego z komputerem,
• urządzenia reagującego na ruch głowy użytkownika za pomocą znacznika umocowanego na głowie,
• lupy elektronicznej powiększającej od 5 do 14 razy z opcją podświetlania i automatycznego ustawienia ostrości,
• urządzenia umożliwiającego pełną kontrolę nad komputerem przy pomocy ruchów ust,
• komunikatora dla osób niemówiących, umożliwiającego nagranie i odtworzenie 32 wiadomości.

Zachęcamy do udziału w grze oraz odwiedzenia wszystkich e-pracowni i zapoznania się ze sprzętem.

www.um.warszawa.pl

{jumi [*8]}

a