Laboratoria w Centrum Nauki Kopernik - Twoja naukowa przygoda. MiniLaby, są weekendowymi warsztatami dla całej rodziny (dla dzieci od 9 roku życia). W 45 minut można samodzielnie skonstruować żarówkę, spojrzeć na świat oczyma robota, rozwiązać zagadkę kryminalną lub zajrzeć do wnętrza serca. Do wyboru są cztery tematy w czterech laboratoriach. Bilet można kupić (bez kolejki) w kasie nr 4 CNK najpóźniej na 20 minut przed rozpoczęciem zajęć. Zajęcia (w soboty i niedziele) rozpoczynają się o godz.: 11.30, 12.45, 14.30 i 15.45. Cena: 9 zł/os + cena biletu do CNK Dzieci w wieku od 9 do 13 lat mogą brać udział w zajęciach jedynie z dorosłym opiekunem.
Grupy szkolne (dla dzieci od 13 lat) mogą przeprowadzać ćwiczenia od wtorku do piątku. Bilety można rezerwować przez internet lub telefonicznie. Zajęcia trwają 2 godziny.
Fizyka: „Rozpalone do białości"
Zanim Thomas Edison opatentował żarówkę w 1880 roku, eksperymentował z setkami różnych materiałów, żeby znaleźć taki, który będzie świecił jasno i długo. Jeśli chcecie poczuć się jak słynny wynalazca, weźcie udział w zajęciach w laboratorium fizycznym. Spośród różnych przedmiotów wybierzecie te, z których można zbudować żarówkę, następnie złożycie ją i sprawdzicie, jak świeci. Olśniewające rezultaty gwarantowane!
Chemia: „Na tropie złodzieja"
Bałagan, na podłodze jakieś przedmioty i papiery, otwarty sejf, zbita szklanka, ślady czegoś czerwonego... Policjanci dostarczyli do laboratorium różne przedmioty z miejsca zbrodni. Trzeba przebadać i zidentyfikować ślady pozostawione przez złoczyńcę. Sprawdzicie odciski palców, odczytacie niewidoczną wiadomość oraz wykryjecie ślady krwi. Czy uda się wytropić złodzieja?
Biologia: „Pełnokrwista biologia"
Badając prawdziwą zwierzęcą krew sprawdzicie, jak reaguje ona z różnymi substancjami - kwasem octowym, alkoholem i wodą utlenioną. Wykonacie rozmaz krwi i obejrzycie go pod mikroskopem. Dowiecie się także, skąd się biorą grupy krwi i jak czytać wyniki badań. Na koniec zajrzymy do wnętrza prawdziwego serca. Tylko dla osób o mocnych nerwach!
Robotyka: „Okiem robota"
Jak widzą roboty? Czy dobrze radzą sobie w ciemnościach, czy – jak ludzie – muszą wytężyć wzrok, by cokolwiek dostrzec? O tym opowiemy na zajęciach, na których spojrzymy na świat jego oczami. Wcielimy się w role wynalazców i zbudujemy robota, który będzie reagował na światło. Przy okazji opowiemy, jaki wpływ na rozwój robotyki miały dżdżownice i węże.
{jumi [*8]}