Ciężarówka Biedronki przygotowana na FCT z hasłem „Wszyscy jesteśmy Drużyną Narodową” nawiązywała do trwającej w mediach kampanii komunikacyjnej. Na gości odwiedzających stanowisko Biedronki czekało wiele atrakcji m.in. piłkarzyki i konsole do gry, a także kącik do malowania dla najmłodszych i puzzle o tematyce sportowej. Fani futbolu mogli także nabyć niezbędne do kibicowania akcesoria m.in. peruki, kapelusze, flagi i szaliki dostępne w sklepach sieci sklepów Biedronka.
W trakcie FCT piłkarska ciężarówka sieci pokonała ponad 3 tys. km. - Udział Biedronki w FCT był jednym z elementów szerokiego projektu, związanego ze sponsoringiem reprezentacji Polski w piłce nożnej, który wiąże się z podnoszeniem kapitału społecznego w Polsce, w oparciu o pozytywne, sportowe emocje. Pragniemy podziękować wszystkim fanom futbolu za wspólne kibicowanie z Biedronką oraz stworzenie wspaniałej atmosfery. Gorące podziękowania należą się także naszej drużynie narodowej za wstrzymane oddechy, za serca bijące szybciej niż zwykle, za euforię, radość i łzy. Dzięki naszym piłkarzom byliśmy razem w tych wszystkich chwilach. Bo wszyscy jesteśmy drużyną narodową – mówi Adam Manikowski, dyrektor działu marketingu sieci sklepów Biedronka.
W 2010 r. firma została oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej i od tego czasu prowadzi kampanię komunikacji marketingowej pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową”. Sieć wspiera m.in. imprezy sportowe adresowane do najmłodszych, takie jak m.in. Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro”. Jest także organizatorem wystaw „Polska piłka – historie prawdziwe” prezentujących największe sukcesy polskiej piłki. Przy wsparciu Biedronki ukazała się również książka Tomasza Wołka „Futbol Historie prawdziwe”. W trakcie Mistrzostw Europy Biedronka przyłączyła się także do dwóch kampanii społecznych: „Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami” oraz „Respect diversity”. Projekty, których plakaty pojawiły się w sklepach sieci, zachęcały do serdecznego przyjęcia kibiców przybyłych do Polski poszanowania różnorodności oraz pokazania, że piłka nożna jednoczy ludzi. Ciekawostki piłkarskie oraz aktualności na temat działań Biedronki w obszarze sportu można znaleźć na www.pilka.biedronka.pl. Biedronka pozostaje oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej do 2014 r.
{jumi [*9]}