sobota, październik 05, 2024
Follow Us
poniedziałek, 04 czerwiec 2012 06:27

2,5 miliona kary

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
2,5 miliona kary www.sxc.hu

Sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin Polska wprowadzał konsumentów w błąd. Takie orzeczenie wydała prezes UOKiK.

Potwierdził to Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również nałożona kara finansowa – ponad 2,5 mln zł. Zastrzeżenia Urzędu wzbudził sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin, stosowany do lipca 2010 r. Spółka, m.in. zobowiązywała swoich klientów składających reklamację do podpisania oświadczenia, z którego wbrew obowiązującym przepisom wynikało, że nie będą mogli zgłaszać żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji. Ponadto w przypadku uznania reklamacji konsument otrzymywał talony, które mógł wymienić na gotówkę lub wykorzystać przy zakupach. Zastrzeżenia UOKiK wzbudził krótki termin ważności kuponu - zazwyczaj miesiąc. Klienci mogli tym samym odnieść wrażenie, że po upływie tego czasu tracą możliwość odzyskania pieniędzy, podczas gdy przepisy mówią, że roszczenia konsumenta (np. żądanie zwrotu zapłaconej kwoty) przedawniają się po roku od stwierdzenia niezgodności z umową.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Leroy Merlin Polska została nałożona kara w wysokości ponad 2,5 mln zł (2 584 445 zł). Spółka odwołała się od decyzji do sądu. 24 maja 2012 r. Sąd Ochrony konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Leroy Merlin Polska potwierdzając decyzję prezes UOKiK. Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje natomiast możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

{jumi [*9]}  

a