Istotnym wydarzeniem minionego kwartału było rozpoczęcie procesu rekomercjalizacji centrum Złote Tarasy, w którym w br. wygasają 5-letnie umowy najmu. Wśród najemców kompleksu pojawiło się już wiele nowych marek, takich jak np. Jack Wolfskin, Swiss Café & Chocolate by Lindt, Zara Home, Marc O’Polo, a także dwie debiutujące na polskim rynku sieci: obuwnicza marka Melissa Pop Up Shop z Brazylii oraz brytyjski Games Workshop. Wkrótce swój salon otworzy tam również Victoria’s Secret. Wzbogacona została także oferta handlowa Blue City, gdzie na początku marca firma F&F otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce. Do grona najemców centrum dołączyli także portugalski Parfois, Dance Store by Egurrola oraz Egurrola Cafe. W Galerii Mokotów pojawił się pierwszy Bar Szampański Moët & Chandon, a w Centrum Janki salony sieci KappAhl, Mohito oraz Reporter. Stopniowo rozwijają się również warszawskie ulice handlowe. Na Krakowskim Przedmieściu zadebiutowała niemiecka marka odzieżowa Wellensteyn, w czerwcu 2012 r. spodziewamy się natomiast otwarcia nowego projektu handlowego Mysia3 z pierwszym sklepem marki COS (Collection of Style) – nowego konceptu sieci H&M.
Wobec wysokiego popytu na lokale w wiodących centrach handlowych poziom pustostanów w Warszawie utrzymuje się na niskim poziomie około 1 proc. Czynsze za lokale o powierzchni około 100 mkw. zlokalizowane w dobrze funkcjonujących centrach handlowych utrzymują się na poziomie 70-90 euro/ mkw./ mies. Jednak z uwagi na proces rekomercjalizacji m.in. Złotych Tarasów JLLS spodziewa się około 5 proc. wzrostu w ciągu 2012 r. Stawki czynszowe przy głównych ulicach w centrum Warszawy (Nowy Świat, Chmielna, Plac 3 Krzyży, Marszałkowska) są nieco wyższe i wahają się w przedziale 75-95 euro/ mkw./ mies.
{jumi [*9]}