czwartek, marzec 27, 2025
Follow Us
czwartek, 08 marzec 2012 15:47

Co 36 godzin nowy sklep Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Co 36 godzin nowy sklep Biedronka

Dzięki rozwojowi sklepów Biedronki w 2011 r. wzrosła wartość sprzedaży i zysk jej właściciela – grupy Jeronimo Martins.

Sieć wygenerowała w ub.r. niemal 59 proc. łącznej sprzedaży Grupy. Pozwoliło to JM zamknąć 2011 r. wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 13,2 proc., do wartości ponad 9,8 mld euro. Skonsolidowana sprzedaż samej sieci Biedronki wzrosła o 24,2 proc. (w zł) w porównaniu z 2010 r. Jej obroty wyniosły 23,8 mld zł (ok. 5,8 mld euro). Sieć handlowa powiększyła się o 239 sklepów i zmodernizowała kolejne 99. W ub.r. średnio co 36 godzin otwierany był nowy sklep Biedronki. Pozwoliło to sieci umocnić swoją pozycję lidera na polskim rynku i zakończyć 2011 r. liczbą 1873 lokalizacji. Skala nakładów inwestycyjnych w Polsce w ub.r. osiągnęła poziom 312 mln euro.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć sklepów i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, m.in. dzięki inwestycjom w nowy układ i lepszą ergonomię placówek. To właśnie dzięki klientom nasz rozwój jest możliwy, dlatego chcemy zapewnić im jeszcze większy komfort zakupów – mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka. – Około 3 mln klientów codziennie odwiedza nasze sklepy i liczba ta systematycznie rośnie – dodaje.

Biedronka stale analizuje nawyki żywieniowe Polaków, które charakteryzuje zwiększający się udział świeżych produktów w standardowym koszyku. W reakcji na te zmiany, w ostatnim kwartale 2011 r. rozpoczęto proces zmiany wizerunku oraz wystroju i ergonomii sklepów sieci. Zmieniono układ produktów w kierunku lepszego wyeksponowania produktów świeżych, takich jak nabiał, warzywa owoce, pieczywo. Nowy układ był testowany w 195 sklepach i po pozytywnych rezultatach, od początku 2012 r. zaczął być wprowadzany w całej sieci. Obecnie ponad 90 proc. produktów sprzedawanych w Biedronce dostarczają polscy producenci. Rok 2011 był okresem umacniania pozycji Biedronki na polskim rynku. JMD jest obecnie największą spółką sektora spożywczego w Polsce i czwartą pod względem sprzedaży wśród przedsiębiorstw niefinansowych. Zajmuje także siódme miejsce w rankingu największych firm Europy Środkowo Wschodniej TOP 500 CEE przygotowanym przez firmę Coface. Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2011 r., potwierdzają rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu i zysku całej Grupy. Jednocześnie strategicznym priorytetem pozostaje otwarcie 3000 lokalizacji do końca 2015 r. Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w 2011 r. EBITDA Grupy wzrosła o 16 proc. proc. do 722 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 21 proc. do 340, 3 mln euro.

{jumi [*9]}

a