sobota, lipiec 13, 2024
Follow Us
czwartek, 16 luty 2012 06:22

Ten sam lider sieci detalicznych

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ten sam lider sieci detalicznych www.sxc.hu

W ostatniej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych na pierwszym miejscu uplasował się lider edycji poprzedniej.

Została nim sieć sklepów Biedronka. Wyprzedziła tym samym 54 inne sieci sklepów różnych formatów. Ranking został sporządzony według autorskiej metodologii firmy badawczej Kondej Marketing na podstawie wyników badania Detal Spożywczy w Polsce. Poszczególne sieci detaliczne są w nim oceniane według 15. kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone jeszcze na pięć podkategorii. Oznacza to, że każda sieć detaliczna uzyskuje oceny w 75. kategoriach, które dają ostateczną łączną ocenę punktową zawartą w skali od jednego do 100. Biedronka otrzymała w rankingu 80,15 pkt, o 0,14 więcej niż w poprzedniej edycji.
- Powodem mocniejszej pozycji sieci sklepów Biedronka są przede wszystkim aktywne działania promocyjne, utrzymanie wysokiej dynamiki rozwoju sieci oraz plany rozwojowe i inwestycyjne na 2012 r. – powiedział Andrzej Kondej, właściciel Kondej Marketing. Jak dodał, na ten wynik nie miała wpływu zapowiedź rebrandingu sieci, która zostanie uwzględniona dopiero w następnej edycji rankingu.
W 2011 r. sieć Biedronka otworzyła kolejne 239 placówek i liczy obecnie już około 1900 sklepów. Do 2015 r., Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci, planuje zwiększyć tę liczbę do 3000. W br. na rozwój sieci JMD zamierza przeznaczyć ok. 2 mld zł. Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych prowadzony jest od maja 2010 r. Klasyfikacja ta posiada charakter ciągły, a ranking obecnie jest aktualizowany co kwartał – najnowsza edycja jest już 10. z kolei. Zmiany ocen dokonywane są na podstawie aktualnych informacji dotyczących poszczególnych firm, najnowszych danych liczbowych i bieżących analiz Kondej Marketing.
{jumi [*9]}

a