{jumi [*4]}Organizatorzy czekają na zgłoszenia wszystkich chętnych do 15 czerwca br, ale w miarę wolnych miejsc zostaną do gry przyjęte także osoby, które zgłoszą się dopiero na starcie gry. Miejsce startu gry podamy do publicznej wiadomości w dniu 14 czerwca 2010 na stronie internetowej poświęconej temu przedsięwzięciu: http://www.kwiatpaproci.org.pl/2010/konkursy/gra_miejska.htm
Scenariusz gry miejskiej pt. KWIAT PAPROCI jest zainspirowany legendą o cudownym zakwitającym raz w roku kwiecie – symbolu szczęścia, do którego każdy człowiek naturalnie dąży. Uczestnictwo w grze nie wymaga nadzwyczajnej wiedzy z zakresu historii ani etnografii, jest zabawą przygotowaną w oparciu o zakładany dobry humor i kreatywność graczy. Organizatorzy przygotowali grę z użyciem atrakcyjnych rekwizytów, jak np. kostiumy oraz z wykorzystaniem znanych warszawiakom miejsc przez które „przejdzie" gra. Podczas realizacji będzie zaangażowanych ok. 30 osób: aktorów, statystów, koordynatorów i obsługę techniczną.
Celem gry jest zabawa i spojrzenie na centrum Warszawy przez pryzmat rozrywki i relaksu, a także edukacja – poprzez zwrócenie uwagi szerokiej części warszawskiego społeczeństwa na tę atrakcyjną i pasjonującą formę spędzania czasu dla 3 pokoleń, która jest także popularnym na świecie sposobem zwiedzania miast i zgłębiania ich tajemnic, tropienia ciekawostek.
Gra poprzez swój scenariusz jest spójną całością imprezy KWIAT PAPROCI – NOC WARSA I SAWY, która odbędzie się 23.06.20101 w warszawskim Parku Szczęśliwickim. Dlatego uczestnictwo w grze wymaga deklaracji o wzięciu udziału w obu terminach.
Informacje praktyczne o grze miejskiej KWIAT PAPROCI:
· Gra będzie polegała na pieszym przemieszczaniu się drużyn od punktu do punktu według otrzymanych na starcie instrukcji – w określonym czasie.
· Gra jest przeznaczona wyłącznie dla osób dorosłych.
· Organizatorzy przewidują maksymalnie 80 zespołów.
Atrakcyjne nagrody − organizator przygotowuje nagrody z myślą o drużynach 2−osobowych, ale przyjmujemy także drużyny liczniejsze − z zastrzeżeniem zachowania przeznaczonej puli nagród dla wygranych.
Zapraszamy także singli i wszystkie osoby "bez pary", chętne do zabawy, które chcą poznać nowe osoby w tej ekscytującej grze − w miarę możliwości stworzymy dla nich drużyny na starcie gry.
Aby wziąć udział w grze należy przesłać wypełniony formularz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Realizacja gry: centrum stolicy w godz. 19.30 – ok. 22.00. Finał: 23 czerwca 2010 podczas imprezy Kwiat Paproci – Noc Warsa i Sawy w warszawskim Parku Szczęśliwickim www.kwiatpaproci.waw.pl. Relacja z gry zostanie zamieszczona na tej samej stronie w dniu 18 czerwca, wraz z wybranymi zdjęciami, które ewentualnie nadeślą uczestnicy gry.
Nagrody w grze miejskiej „KWIAT PAPROCI":
· Wartościowe vouchery:
- na pobyt rodzinny oraz pobyt 2 osób w Tatrach w atrakcyjnych terminach wakacyjnych
- na usługi kliniki stomatologicznej
- do jednej z dobrych warszawskich restauracji
- na usługi firmy projektującej wnętrza
- abonament internetowego serwisu doboru partnerskiego
· oraz statuetki przedstawiające artystyczną wizję legendarnego kwiatu paproci
Informacje ogólne o grach miejskich (za Wikipedia):
Gra miejska − nowa forma rozrywki, rozgrywana w wielu miastach świata. Esencją gier miejskich jest wykorzystywanie przestrzeni miejskiej jako istotnego elementu rozgrywki. Łączy w sobie cechy flash mobów, happeningów ulicznych oraz gier komputerowych, RPG i harcerskich podchodów. Gry miejskie organizowane są w różnych miejscach niezależnie od siebie, głównie w dużych miastach. Przybiera zarówno formy otwarte jak i zamknięte, wchodząc nieraz w skład ofert imprez integracyjnych dla firm. Gry miejskie powstają zarówno jako projekty w pełni niezależne, jak i komercyjne. Ich tematyką są najczęściej wydarzenia historyczne, powieści oraz historie wymyślone przez autorów gry.
Początkiem dzisiejszych gier miejskich była Ringolevio, która według angielskiej Wikipedii powstała na zatłoczonych ulicach amerykańskich miast podczas Wielkiego Kryzysu 1929 roku. W latach 60. i 70. rozwinął się Manhunt − przy czym mowa tu o całej rodzinie gier, które od berka i chowanego przez harcerskie podchody doszły do nocnych gier strategicznych zespołów wyposażonych w łączność i stroje maskujące. Dalszym etapem było wzbogacenie świata rzeczywistego o wirtualny (czy może raczej połączenie gier wirtualnych z grami odbywającymi się w świecie rzeczywistym).
{jumi [*8]}