„Nigdy jeszcze nie jechałam na tym legendarnym torze, więc cieszę się, że będzie okazja ”– mówi Natalia Kowalska. „Poznałam go podczas jazd na specjalnym symulatorze wyścigowym. Monza jest niesamowita: ma długie proste, szybkie zakręty i ostre dohamowania, jest zatem wszystko to, co lubią kierowcy. Tor Monza to kawał wyścigowej historii. Prawdopodobnie jestem pierwszą Polką, która wystartuje na tym torze, a na pewno pierwszą w Formule 2. Zrobię więc wszystko, by pojechać na tym torze najszybciej.”
Autodromo di Monza położony jest ok. 20 km od Mediolanu. Tor o długości 5,973 km, który Włosi nazywają „La Pista Magica” (magiczny tor), należy do najszybszych torów wyścigowych w Europie. Nierozerwalnie złączony z historią wyścigów, dla wielu stanowi ideał prawdziwego ścigania. Kierowcy pokonują okrążenia z maksymalnie otwartą przepustnicą. Potężne hamowania po długich prostych wysilają hamulce do granic możliwości. Samochody ustawione są z niską aerodynamiką, by maksymalnie zwiększyć prędkość na prostej. Z tego powodu wyprzedzanie nie jest na torze Monza wcale łatwe, gdyż ze słabszym dociskiem aerodynamicznym i przez to ze słabszą przyczepnością bolidy mogą nie zachowywać się stabilne podczas hamowania.
Natalia Kowalska jest jedyną kobietą wśród 22 zawodników. W debiutanckim starcie FIA Formuły 2 na torze Silverstone 16-18 kwietnia zajęła 14. i 12. miejsce. W kolejnej eliminacji na ulicznym torze w Marrakeszu (1 maja) drugi wyścig ukończyła na dobrym 11. miejscu, ustanawiając 6. najszybszy czas okrążenia. Eksperci oficjalnego portalu F2 www.formulatwo.com bardzo pozytywnie ocenili marokański występ Natalii: „Kowalskiej niewiele zabrakło do zdobycia pierwszych punktów w Formule 2. W drugim wyścigu zdołała uniknąć zamieszania wywołanego przez Ricardo Teixeirę. Zachowując dobre, równe tempo dojechała do mety na 11. pozycji”.
Mimo jednego nieukończonego wyścigu Natalia Kowalska poprawiła swoją pozycję w światowym rankingu Castrola (www.castroldriverrankings.com). Awansowała o jedno miejsce, przed nią jest obecnie pięciu zawodników z Polski. Sposród nich jedynie Robert Kubica jeździ w wyścigach, pozostałych pięciu to kierowcy rajdowi.