wtorek, kwiecień 23, 2024
Follow Us
czwartek, 14 marzec 2013 21:12

Sąsiedzi zza Odry górą

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Sąsiedzi zza Odry górą www.sxc.hu

W ostatniej edycji światowego rankingu najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych (2013 BrandFinance Auto 50 report) w pierwszej dziesiątce cztery pochodziły z Niemiec, zaś trzy – z Japonii.

Liderem zestawienia została - jak nieprzerwanie począwszy od 2007 r. - Toyota. David Haigh, Brand Finance Chief Executive tego japońskiego koncernu, skomentował: - Toyota podjęła olbrzymi wysiłek, aby odbudować zaufanie klientów na całym świecie i umocnić reputację marki. W tym czasie koncern wprowadził na rynek atrakcyjne produkty, które przyciągnęły nowych klientów i zainteresowały Toyotą młodsze pokolenia. W raporcie na 2013 r., wartość tej marki wzrosła wobec ub.r. o 6 proc., do 26 mld dol. (20 mld euro).

Jednak największy skok (z 17,8 do 23,7 mld dol.) pod tym względem odnotował drugi w rankingu Volksvagen (awans z 4. miejsca w ub.r.). Niemcy wprowadzili do pierwszej dziesiątki rankingu także takie marki jak: BMW (3. miejsce), Mercedes Benz (4.) i Porsche (8.). Ponadto na pierwszych miejscach sklasyfikowano dwie japońskie marki (Nissan 6.) i Honda (7.) oraz: Ford (5.), Hyundai (9.) i Renault (10.). Na dalszych miejscach znalazły się m.in. popularne w Polsce Peugeot, Chevrolet, Fiat, Audi (odpowiednio: 11., 12., 13., 14.), Skoda (40.), Dacia (48.), Seat (50.).

{jumi [*9]}

a