Nagrodę w kategorii CSR otrzymał KGHM Polska Miedź za skuteczne i odpowiedzialne prowadzenie biznesu, poprzez aktywny udział w życiu lokalnych społeczności i zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska.
– Nie obejdzie się biznes bez pieniędzy. Jednak bohater wspaniałego filmu mówi: U mnie słowo droższe pieniędzy. I to jest to zaufanie, na które zapracowaliśmy przez ostanie 51 lat tu, w kraju, w Polsce – mówił odbierając nagrodę Dariusz Wyborski, rzecznik prasowy miedziowego koncernu.
PKP Cargo zostało nagrodzone za dynamiczny rozwój działalności na rynkach zagranicznych oraz systematyczne poszerzanie i doskonalenie oferowanych klientom usług. Spółka jest obecnie drugim, co do wielkości przewoźnikiem towarowym w Unii Europejskiej i stoi u progu prywatyzacji.
– PKP Cargo przeszło gigantyczną restrukturyzację. Jest spółką nastawioną na klienta. W zeszłym roku nasz zysk netto wyniósł ok. 400 mln zł. Ambicje są więc olbrzymie. Mam nadzieję, że za rok – może za trochę więcej – będą mogli Państwo kupić akcje PKP Cargo, ponieważ być może spółka zadebiutuje na giełdzie – powiedział rzecznik, Mariusz Przybylski odbierając nagrodę w kategorii Transport.
Miesięcznik Home & Market nagrodził również Partnerów Samorządowych. Laureatem został Urząd Miasta w Lublinie – za wspieranie społeczności studenckich, dbanie o infrastrukturę miejską i zachęty dla inwestorów.
Drugim nagrodzonym w tej kategorii są władze Łodzi. Tytuł Partnera Samorządowego łódzki Urząd Miasta otrzymał za stworzenie dobrych warunków dla rozwoju przedsiębiorczości w regionie, wychodzenie naprzeciw potrzebom inwestorów oraz za skuteczne wykorzystanie funduszy unijnych na modernizację i promocję miasta.
– Wiem, że Łódź nabiera w tej chwili prędkości. Zapraszam do Łodzi. To jest dobre miejsce do prowadzenia biznesu – przekonywała Hanna Zdanowska, prezydent miasta.
W kategorii Sport nagrodę otrzymali Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polski Związek Piłki Siatkowej za wspólny projekt upowszechniania siatkówki wśród dzieci i młodzieży. Prezes PZPS Mirosław Przedpełski odbierając nagrodę zapewniał, że to wspólne przedsięwzięcie na rzecz poprawienia kondycji fizycznej całego społeczeństwa.
Tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie” w kategorii Dziennikarz otrzymał Wojciech Szeląg – szef redakcji ekonomicznej w Polsat News – za profesjonalizm, obiektywizm i rzetelność informowania opinii publicznej o świecie biznesu.
– Ja od 19 już lat mam najlepszych partnerów w biznesie, którymi w telewizji są oczywiście widzowie. Bez nich telewizja nie istnieje. Mam nadzieję, że Państwo są ich przedstawicielami – powiedział Wojciech Szeląg podczas odbierania nagrody.
Wśród innych laureatów nagrody miesięcznika „Home & Market” znaleźli się:
Kredyt Bank (w kategorii Bank), Exatel S.A. (w kategorii Telekomunikacja), SAS Institute Polska (w kategorii IT), Kraków Business Park (w kategorii Centra Biznesowe), Krakowska Szkoła Biznesu (w kategorii Edukacja), TUiR „WARTA” S.A. (w kategorii Ubezpieczenia), Volkswagen Leasing Polska Sp. z o.o. (w kategorii Flota), Europejski Fundusz Leasingowy S.A. (w kategorii Leasing), BRE Ubezpieczenia TUiR (w kategorii Bancassurance), Polisa Życie (w kategorii Wsparcie Przedsiębiorców), Kancelaria Prawna Skarbiec (w kategorii Kancelarie Prawne), Hotel Anders (w kategorii SPA i odnowa biologiczna), Krajowy Rejestr Długów (w kategorii Zarządzanie Wierzytelnościami).
Od 10 lat w konkursie zwyciężają firmy, które są uznawane przez środowisko biznesowe za godne zaufania i warte polecenia. Redakcja dokonuje wyboru nominowanych na podstawie przeglądu oferty poszczególnych firm, proponujących usługi klientom instytucjonalnym oraz opinii największych przedsiębiorstw prywatnych, ankietowanych przez miesięcznik.
Sponsorem wydarzenia był OSG Records Management, partnerami: Fundacja Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Krajowa Izba Gospodarcza, Speedmail i dodatek Super Expressu „Super Biznes”.