sobota, kwiecień 20, 2024
Follow Us
czwartek, 21 styczeń 2016 14:16

Ekologiczny Airbus A320neo już w liniach lotniczych Wyróżniony

Napisane przez mat. pras.
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Airbus A320neo Airbus A320neo

Najnowszy model Airbusa A320neo jest cichszy, bowiem emisję hałasu zmniejszono o prawie 50%. Zwiększono także wydajność, bowiem zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 15%. Nowy układ kabin dzięki bardziej wydajnemu wykorzystaniu przestrzeni pomieści maksymalnie 180 foteli.

- Dzięki najnowocześniejszym technologiom Airbus i Pratt & Whitney, A320neo jest najbardziej wydajną i najcichszą maszyną na trasach krótko- i średniodysansowych, jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Mniejsze zużycie paliwa w A320neo emituje mniej dwutlenku węgla, przez co maszyna jest bardziej przyjazna środowisku. Nowa technologia silnika sprawia, że samolot jest również znacznie cichszy – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Deutsche Lufthansa AG.

Tym, co wyróżnia A320neo, są nowe silniki i lepsza aerodynamika. Skrót „neo" oznacza „New Engine Option", czyli nową opcję silnika. Samolot zużywa o 15% mniej paliwa w porównaniu do innych podobnych modeli. Dane liczbowe w zakresie redukcji hałasu są równie imponujące: maksymalny poziom hałasu startującego A320neo na poziomie 85 decybeli jest o około 50% niższy niż wersji A320. Zgodnie z obowiązującymi standardami, łączne emisje hałasu są o około 29,8 decybeli niższe niż obowiązujące limity Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), co stanowi znaczny postęp w zakresie redukcji hałasu i emisji w porównaniu do obecnej floty.

Umożliwiają to zmiany konstrukcyjne silników. Silniki PW1100G wyposażono w technologię Geared Turbofan, która umożliwia znaczną redukcję poziomu hałasu i zużycia paliwa przez transformację mocy napędu. Grupa Lufthansa otrzyma 60 samolotów silników wyposażonych w tę technologię.

Ponadto, wszystkie nowe maszyny A320neo i A321neo będą wyposażone w generatory wirów, dodatkowo redukują hałas. Skrzydła wyposażone są w niedawno opracowane, 2,4 metrowe końcówki typu Sharklet, które zmniejszają zużycie paliwa dzięki poprawionej aerodynamice.

Zanim pierwszy Airbus A320neo we flocie Lufthansy, o numerze rejestracyjnym D-AINA (MSN 6801), wyruszy w pierwszy komercyjny rejs do Hamburga 24 stycznia, już pod koniec tego tygodnia zostanie on przeniesiony do swojej przyszłej bazy we Frankfurcie. Oprócz Hamburga, jedną z pierwszych dwóch destynacji A320neo Lufthansy będzie również Monachium.

A320neo oferuje łącznie do 180 miejsc w Klasie Biznes i Ekonomicznej. Wewnątrz kabiny na nowo zaaranżowano przedsionek dla załogi i toalety w przedniej i tylnej części maszyny, co pozwoliło na bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Dzięki temu pasażerowie podróżujący Klasą Biznes będą mogli cieszyć się większą przestrzenią na nogi w przednich rzędach. Nowy układ tworzy również miejsce dla kolejnych dwóch rzędów z dodatkowymi 12 fotelami w Klasie Ekonomicznej.

20 stycznia Lufthansa odebrała pierwszego Airbusa A320neo. Grupa zamówiła łącznie 116 maszyn typu "neo", 45 w większej wersji A321neo. Nowe samoloty przeznaczone są dla Lufthansy oraz Swiss. To zamówienie stanowi inwestycję rzędu 13,3 miliarda dolarów według ceny katalogowej. Do końca 2016 roku firma ma odebrać 5 nowych maszyn A320neo, które będą również wykorzystywane w hubie we Frankfurcie. Flota przewoźnika przechodzi obecnie zasadnicze odświeżenie. Łączna liczba zamówień Grupy wynosi 251 najnowocześniejszych maszyn, których cena rynkowa na dzień dzisiejszy wynosi 30 miliardów euro. Nowe maszyny mają zostać dostarczone do 2025 roku.

a