wtorek, kwiecień 23, 2024
czwartek, 16 lipiec 2015 12:07

Nowy gatunek meduzy nazwany od ciekawskiego chłopca Wyróżniony

Chiropsella Saxoni Chiropsella Saxoni

Nowy gatunek meduzy znaleziony kanale Queensland został nazwany na cześć jego odkrywcy, czyli ucznia z Australii.

Saxon Thomas miał dziewięć lat, kiedy to w 2013 roku łowił ryby i zauważył małą, kanciastą meduzę. Młodzieniec słusznie wpadł na to, iż jego odkrycie jest niezwykłe i przy pomocy swojego ojca zabrał stworzenie do Queensland Museum.

- Patrzyliśmy na okaz i potwierdziliśmy, że to nowy gatunek, dlatego nazwaliśmy go na cześć chłopca - powiedział Merrick Ekins z muzeum w Queensland. - Myśleliśmy chwilę nad tym, ale dlaczego mamy nie wyróżnić młodego i spostrzegawczego obserwatora, który uznał zjawisko na tyle fascynujące, że postanowił powiadomić muzeum?

Ekins powiedział, ze przebadano trzy różne okazy o korpusach o wymiarach od 3. do 4. centymetrów. - Zwierzęta te mają mnóstwo cech, które sprawiają, że są one wyjątkowe - powiedział o gatunku Chiropsella Saxoni, znanego również jako "karłowaty kostkowiec".

Naukowiec dodał, że kiedy odkrywano nowe gatunki ptaków czy ssaków, wiele meduz pozostało nieodkrytych. - Wielu ludzi myśli, że w oceanie odkryto i opisano już wszystko, jednak są oni w błędzie. W tym miejscu czeka na nas jeszcze tysiące rzeczy do odkrycia.