Aby stworzyć rekonstrukcję, Russell Garwood z Uniwersytetu w Manchesterze wraz ze swoim zespołem przeanalizował nieskazitelnie zachowane, szkockie skamieniałości pająków o nazwie trigonotarbid. Dzięki badaniom pod mikroskopem, naukowcy uzyskali informacje o wewnętrznych strukturach mięśniowych, co pozwoliło im na obliczenie zakresu ruchu kończyn. Dokładny styl chodzenia pajęczaków ustalono na podstawie porównania struktur nóg z ich obecnymi potomkami.
Odtworzenie prawdopodobnego chodu zwierząt zostało opracowane przez graficzny program open source o nazwie Blender. - Dzięki niemu naukowcy sami mogą tworzyć animacje, bez konieczności technicznych sztuczek i olbrzymich kosztów jak w przypadku Parku Jurajskiego - mówi Jason Dunlop, współautor badania z Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie.
Badanie jest częścią specjalnego wydania Journal of Paleontology, poświęconego trójwymiarowej wizualizacji skamieniałości.