poniedziałek, sierpień 08, 2022
Follow Us
środa, 15 maj 2013 14:17

Potęga reklamy Wyróżniony

Napisane przez Kos
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Potęga reklamy fot. sxc.hu

Jeśli potencjalnego klienta cieszy Twoja reklama, to jest on bardziej skłonny do kupna Twojego produktu. To dosyć proste stwierdzenie, ale bardzo trudno jest się dowiedzieć, jak nasza reklama jest odbierana w rzeczywistym świecie. Teraz nowy system może pomóc reklamodawcom dokładnie wiedzieć, jak ich najnowsza reklama jest postrzegana przez widzów poprzez obserwowanie ich z kamery faceMovie.

System wynaleziony przez zespół Daniela McDuff'a z Massachusetts Institute of Technology Media Lab, analizuje ruch mięśni twarzy podczas oglądania wideo. Oprogramowanie może wówczas wykazać jaka była liczba pozytywnych reakcji na oglądany materiał i przewidzieć, które reklamy najbardziej cieszą widzów.

Zespół zebrał ponad 3200 filmów z ludźmi, których twarze zostały nagrane przy użyciu własnych kamer komputerowych podczas oglądania trzech reklam on-line w czasie trwania amerykańskiego Super Bowl w 2011 roku. Podczas każdej z reklam - Dorito, Google'a oraz Volksvagena - widzowie zostali zapytani czy podobał im sie film oraz czy zechcieliby obejrzeć go ponownie. Mieli trzy możliwości odpowiedzi: "Tak, bardzo mi się podobało", "Eh, było okej" oraz "Nie, to nie dla mnie".

Algorytm został umieszczony wokół ust widzów, aby ocenić, jak bardzo byli oni uśmiechnięci podczas oglądania oferty handlowej. Intensywność uśmiechu była śledzona w trakcie trwania filmu, a następnie system przewidywał, czy widzowie zareagują pozytywnie lub negatywnie (odpowiedź "okej" była ingorowana). W testach system poprawnie przewidział reakcję ludzi w ponad 75% przypadków.

- System byłby dobrodziejstwem dla reklamodawców próbujących chwycić uwagę potencjalnych klientów w internecie. - mówi Abhinav Dhall, który studiuje podobną technologię rozpoznawania twarzy na Australian National University w Canberze. - Jest to znakomity przykład jak system rozpoznawania emocji działa poza środowiskiem laboratoryjnym.

W przyszłości, system może służyć do personalizacji reklamy dla widzów oglądających programy w trybie online w zależności od ich reakcji. Projekt został zaprezentowany w zeszłym miesiącu na konferencji IEEE's Automatic Face and Gesture Recognition w Szanghaju.

{jumi [*7]}

a