sobota, kwiecień 20, 2024
Follow Us
środa, 29 marzec 2023 20:49

Organic School – lepsza żywność dla lepszej przyszłości Wyróżniony

Napisane przez Bohdan Juchniewicz
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Przedsięwzięcie  EU Organic School! ma znaczący wymiar unijny Przedsięwzięcie  EU Organic School! ma znaczący wymiar unijny mat.pras

"Organic School" to program mający doprowadzić do pojawiania się żywności ekologicznej w szkołach. Promocją procesu edukowania młodego pokolenia, jak i jego karmienia żywnością mającą podwyższone walory odżywcze, zajmuje się Stowarzyszenie „Polska Ekologia” wespół z rumuńskim Stowarzyszeniem Operatorów w Rolnictwie Ekologicznym „Bio-Romania”. Całość prac jest współfinansowana przez UE w ramach kampanii „OrganicSchool”.

Jak powiedział Paweł Krajmas prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia” – „Promowaniem walorów odżywczych żywności ekologicznej zajmujemy się już 16 lat i na wielu polach, także w szkołach, gdyż tam najważniejsze jest zarówno edukowanie, jak i spożywanie wartościowego pożywienia. 
Ważne jest, abyśmy z tą wiedzą dotarli przede wszystkim do nauczycieli i kadry zarządzającej. W tej kwestii podpowiadamy, gdzie blisko znajduje się odpowiednie i bezpośrednie źródło zaopatrzenia w taką żywność. Chociażby w promieniu 30 kilometrów.
Już mamy doświadczenia we współpracy ze szkołami na Podkarpaciu. Tam edukacja społeczności rozwija się pomyślnie i  bardzo szybko chwyciło nasze hasło, że ekologia to jest równowaga między ludźmi, przyrodą, zwierzętami.
Rośnie też rozpoznawalność unijnego oznaczenia żywności ekologicznej – zielonego liścia z gwiazdkami.”

Przedsięwzięcie  EU Organic School! ma znaczący wymiar unijny. Po pierwsze, dotyczy rolnictwa ekologicznego, priorytetowego dla UE, ujęte w ramach Wspólnej Polityki Rolnej - Zielonego Ładu.

Po drugie, ma znaczny zasięg demograficzny, ponieważ będzie potencjalnie dotyczyć 60 milionów Europejczyków mieszkających w dwóch krajach - Rumunii i Polsce. Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Znając doświadczenia członków Stowarzyszenia „Polska Ekologia” na arenie międzynarodowej i w kraju, rozmach i nieustępliwość w docieraniu do szerokiego grona konsumentów, śmiało można mówić o powodzeniu całej kampanii. Bez wątpienia tu chodzi o inwestowanie w przeszłość.

a