czwartek, marzec 28, 2024
Follow Us
piątek, 10 kwiecień 2020 12:45

Firmy walczą z koronawirusem. Ratują siebie i nas Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
W biurach hurtowni i magazynów MLEKOWITY oraz w sklepach firmowych, wprowadzono przeszklenia zabezpieczające pracowników przed bezpośrednim kontaktem z kierowcami i klientami W biurach hurtowni i magazynów MLEKOWITY oraz w sklepach firmowych, wprowadzono przeszklenia zabezpieczające pracowników przed bezpośrednim kontaktem z kierowcami i klientami Photo by ?? Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash

Zalecenia rządowe są jasne, należy ograniczyć liczbę kontaktów do minimum, edukować i dbać o dezynfekcję. Dotyczy to również firm które nie mogą oprzeć swojego funkcjonowania wyłącznie na pracy zdalnej. Wiele podmiotów gospodarczych zrozumiało w jakiej znajdujemy się sytuacji i ograniczenia kontaktów, czy szkolenia, zostały przeprowadzone sprawnie.

Maseczki, monitorowanie pracowników, odwołanie wyjazdów służbowych i wizyt w zakładach, czy regularne dezynfekcje, to działania które ratują nie tylko przed zachorowaniem na COVID-19 ale również umożliwiają nieprzerwane działanie firmy.

Wykrycie zarażonej osoby odpowiednio szybko daje możliwość przeanalizowania drogi jego kontaktów, i w efekcie, kwarantannie poddane zostają tylko te osoby które znajdowały się w grupie zagrożenia. Bez procedur, izolacji społecznej - nawet w miejscu pracy - wyłączone z pracy mogłyby zostać objęte całe firmy czy instytucje. 

Niektórzy rozpoczęli już w styczniu - MLEKOVITA

Ograniczyliśmy kontakty międzyludzkie do niezbędnego minimum, korzystamy z możliwości pracy zdalnej, w tym z przesyłania dokumentów drogą elektroniczną oraz z transakcji bezgotówkowych. W celach prewencyjnych prowadzimy też badania personelu. Wykonujemy zalecenia lokalne w gospodarstwach rolnych i naszych zakładach produkcyjnych zgodnie z zaleceniami polskiego rządu. - mówi Dariusz Sapiński Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA.

W biurach hurtowni i magazynów MLEKOWITY oraz w sklepach firmowych, wprowadzono przeszklenia zabezpieczające pracowników przed bezpośrednim kontaktem z kierowcami i klientami, a kierowcy, podczas pobytu na terenie zakładu, muszą mieć założoną maseczkę oraz nie mogą opuszczać kabiny auta, czekając na rozładunek lub załadunek. Pracownicy Mlekovity zobowiązani są do zgłaszania kierownictwu osób z widocznymi objawami chorobowymi.

CTL Logistic - informacje w intranecie, monitoring podwykonawców

CTL Logistic monitoruje stan zdrowia maszynistów na bierząco. Akcja informacyjna o koronawirusie skierowana do załogi jest prowadzona przez firmowy intranet. Firma na bieżąco monitoruje sytuację na granicach, gdzie przewozy wykonują maszyniści z Polski i CTL GmbH. CTL ma również stały kontakt z korporacjami Taxi w celu diagnozowania dynamicznie zmieniającej się sytuacji w branży (dowóz/przewóz maszynistów) oraz z branżą hotelarską, która zapewnia bazę noclegową wraz z posiłkami dla maszynistów i innych służb pracujących „na torach”.

Jak podaje CTL Logistic, spółka odnotowała ogromny wzrost, jeśli chodzi o wykorzystanie narzędzi IT do komunikacji – tygodniowo realizuje się ponad 3400 połączeń wideo i telekonferencji, wykorzystanie Skype wzrosło o 355 proc., a liczba użytkowników zdalnego narzędzia dostępu (VPN) wzrosła aż 17-krotnie.

PKP Energetyka - telekonferencje i dezynfekcja i praca zdalna

Systemy telekonferencji i elektroniczny obieg dokumentów stosuje także PKP Energetyka. W firmie podniesiono wymagania dotyczące czystości w przestrzeniach biurowych i technicznych. W tym celu zapewniono regularną dostawę odpowiedniej ilości środków dezynfekujących i ochronnych. Pracownicy w sumie otrzymali już ponad 1135 litrów płynów do dezynfekcji, 3000 litrów mydła antybakteryjnego, 1850 litrów koncentratu do dezynfekcji powierzchni. Już ponad 500 osób zatrudnionych w spółce korzysta z możliwości pracy zdalnej, a w razie postępującego ryzyka firma jest przygotowana na takie rozwiązanie dla ponad 2 tys. pracowników (z ok. 5 tys. zatrudnionych). Dodatkowo pracownicy terenowi mają prawo odstąpienia od realizacji prac, jeżeli miałaby się ona odbywać w pobliżu skupisk ludzkich lub w lokalu klienta.

LUX MED - telemedycyna w praktyce

By zapewnić najwyższe bezpieczeństwo, w ostatnich tygodniach wykonaliśmy gigantyczną pracę, by transformować naszą organizację w kierunku zapewnienia pełnej ciągłości działania i świadczenia usług nie tylko dziś, ale także w trudnych najbliższych miesiącach – mówi Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED.

Już pod koniec marca 75% konsultacji realizowanych przez pacjentów LUX MED odbywało się drogą telemedyczną. Ci pacjenci, którzy odbyli poradę zdalną i zostali skierowani przez lekarza na wizytę w centrum medycznym przechodzą przed wejściem do placówki obowiązkowy wywiad medyczny. A na recepcjach zamontowano dodatkowe osłony.

Pracownicy w naszych placówkach są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej i dysponują szczegółowymi instrukcjami postępowania - mówi Krzysztof Kurek, Członek Zarządu LUX MED odpowiedzialny za Pion Medyczny.

HEBE - darmowa dostawa, edukacja pracowników, premie i dezynfekcja

W sklepach sieci Hebe udostępnione zostały  środki dezynfekujące, na bieżąco czyszczone są także terminale płatnicze. W drogeriach ograniczona została ilość pracy operacyjnej konsultantów, którzy na co dzień służą radą klientom w sklepach stacjonarnych. Firma prosi klientów o ograniczenie dotykania produktów na półkach oraz używania testerów. Ponadto pracownicy otrzymają premię za czas pracy w czasie epidemii koronawirusa niezależnie od zrealizowania celów takich jak np.: sprzedaż. 

a