wtorek, kwiecień 16, 2024
Follow Us
niedziela, 21 październik 2012 14:22

To ich szuka praca

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
To ich szuka praca www.sxc.hu

Aktualnie nie poszukują pracy, nie odpowiadają na oferty, ich aplikacje nie trafiają do działów kadr poszukujących pracowników – mimo to coraz więcej firm w czasie spowolnienia gospodarczego stara się dotrzeć do nich różnymi kanałami. W dobie zapotrzebowania na wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów nowym trendem na rynku pracy staje się pozyskiwanie nowych pracowników z grona osób posiadających już pracę i nie szukających aktywnie nowego zatrudnienia.

Dużą rolę w tym procesie odgrywają media społecznościowe, w których obecność znacznie zwiększa szanse na otrzymanie atrakcyjnej propozycji zatrudnienia. Według ostatniego raportu przeprowadzonych przez serwis Jobvite, ilość pracowników rekrutowanych w ten sposób stale rośnie – obecnie stanowią oni ponad 70 proc. spośród wszystkich pracowników w ponad amerykańskich firmach. Firmy poszukujące potencjalnych kandydatów korzystają z wielu technik, najważniejszą z nich jest tzw. direct search (bezpośrednie poszukiwanie) oraz posiadanie rozbudowanej sieci kontaktów ułatwiających dotarcie do odpowiednich kandydatów. Jest to w dużej mierze możliwe dzięki internetowym serwisom biznesowym, których rola zasadniczo zmienia sposób patrzenia na rekrutację.

- Obecnie z GoldenLine korzysta 1400 rekruterów, którzy przeglądają dziesiątki profili dziennie – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine. Pasywne poszukiwanie pracy występuje nie tylko wtedy, kiedy kandydat nie przegląda ofert zatrudnienia oraz nie wysyła aplikacji. Pasywne poszukiwanie zatrudnienia to z kolei aktywna obecność w branżowych oraz biznesowych serwisach społecznościowych. Większość osób posiadających swoje wirtualne CV, nie szuka aktywnie nowego miejsca pracy. Natomiast nie ukrywają, że w przypadku otrzymania atrakcyjnej oferty, byliby skłonni zmienić pracę – i to tych kandydatów jest najwięcej.

Jak wynika z badania „Wykorzystanie social media w poszukiwaniu pracy i budowaniu wizerunku osobistego” przeprowadzonego przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine, 60 proc. użytkowników deklaruje, iż otrzymało za pomocą serwisu ofertę pracy skierowaną bezpośrednio do nich. 95 proc użytkowników GoldenLine w przypadku otrzymania atrakcyjnej propozycji z innej firmy rozważyłoby zmianę pracy. Co ciekawe 85 proc. respondentów z tej grupy posiada stałą pracę, z czego 56 proc. zatrudniona jest stanowiska kierownicze.

{jumi [*9]}

a