piątek, kwiecień 19, 2024
Follow Us
czwartek, 21 kwiecień 2011 08:48

1,5 mln kary dla Żabki

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
1,5 mln kary dla Żabki www.sxc.hu

Spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezes UOKiK.

{jumi [*4]}Wyrok SOKiK dotyczy decyzji prezes UOKiK z lipca 2009 r. Stwierdzono wówczas, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, trwająca od września do końca października 2008 r. wprowadzała konsumentów w błąd.  Towarzyszące jej hasło: „Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 r. zamykamy żabki” sugerowało zamykanie sklepów tej sieci. Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego. Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości 1 mln 553,32 tys. zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 18 kwietnia 2011 roku SOKiK oddalił w całości odwołanie Żabka Polska, przyznając tym samym rację prezes Urzędu. Zgodnie z prawem od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji do Sądu Apelacyjnego.

{jumi [*9]}

a