{jumi [*4]}Dzień Dziecka będzie w tym roku wyjątkowym świętem dla tysięcy dzieci z potrzebujących rodzin. W 14 polskich miastach, w tym m.in. w Łodzi, odbędą się rodzinne festyny zorganizowane przez Caritas Polska. Podobnie jak w latach poprzednich partnerem strategicznym Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego – imprez we wszystkich miastach – została sieć handlowa Biedronka.
Rodzinne spotkania z okazji Dnia Dziecka odbędą się również w Bydgoszczy, Częstochowie, Ełku, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Rzeszowie, Siedlcach, Sosnowcu, Toruniu, Starogardzie Gdańskim (Diecezja Pelpińska), Rokitnie (Diecezja Zielonogórsko-Gorzowska) oraz w Warszawie.
Specjalnie na tę okazję, Biedronka przygotowała ponad 80 tys. paczek pełnych słodyczy. Paczki trafią do rąk dzieci wytypowanych przez księży i wolontariuszy.
W Łodzi, festyn odbędzie się na rynku Manufaktury, we wtorek 1 czerwca. Na scenie wystąpią m.in. zespoły Arka Noego, Full Power Spilit oraz The Bootles. Gwiazdą wieczoru będzie koncert Krzysztofa Krawczyka. Podczas festynu odbędą się pokazy szkół walki i technik samoobrony, przygotowane przez Straż Miejską. Na najmłodszych czekają też występy klownów, szczudlarzy i rozgrywki w mini golfa.
Festyn potrwa od godz. 10 do godz. 21.10.
Biedronka – z myślą o dzieciach
Każdego roku festyny Caritas Polska przyciągają dziesiątki tysięcy osób, również dzięki obecności największych gwiazd sceny muzycznej i sportu. Szereg atrakcji przygotowanych z myślą o tych dużych i małych, to m.in. place zabaw, tory przeszkód, konkursy i loterie fantowe.
Sieć sklepów Biedronka jest od kilku lat aktywnym partnerem Caritas Polska w całym kraju. Wsparcie Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego to tylko jeden z wielu projektów realizowanych wspólnie z jedną z najstarszych i najbardziej znanych polskich organizacji dobroczynnych. Biedronka wraz z Caritas Polska organizuje ponadto Mikołajki dla dzieci z biednych rodzin, jak również przygotowuje prezenty dla małych pacjentów szpitali z okazji Dnia Chorego. Współpraca Biedronki i Caritas Polska sprawia, że pomoc płynąca ze sklepów sieci, precyzyjnie trafia do osób, które jej potrzebują. – Cieszymy się niezmiernie, że Biedronka jest blisko nas i razem możemy sprawiać tyle radości dzieciom – mówi ks. Dariusz Kruczyński, dyrektor Caritas Diecezji Ełckiej.
W ramach działań CSR, Biedronka dba również o potrzeby najmłodszych realizując program „Mleczny Start" oraz wspierając Fundację Rozwoju Kardiochirurgii.
- Podstawą tych działań jest myśl, o tych maluchach, które naprawdę potrzebują wsparcia – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.
Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych BIEDRONKA, liczącej 1500 placówek. Sklepy znajdują się w blisko 600, zarówno dużych, jak i małych miastach, oferując wysokiej jakości artykuły spożywcze oraz produkty chemii gospodarczej, codziennie w niskich cenach. Firma zatrudnia około 27 000 pracowników. Od 1995 r. JMD zainwestowała w Polsce powyżej 3 mld zł. Marka Biedronka jest jedną z najpopularniejszych i najcenniejszych polskich marek – została dwukrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands. Otrzymała także dwukrotnie Laur Konsumenta. Jest też liderem na rynku handlu detalicznego w Polsce z najwyższym wskaźnikiem preferencji wśród klientów – wynoszącym 38% (PBS DGA).
{jumi [*7]}