wtorek, kwiecień 23, 2024
Follow Us
środa, 13 czerwiec 2012 15:05

Kreowanie wizerunku w sieci

Napisane przez cashcom.pl
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Kreowanie wizerunku w sieci www.sxc.hu

Czy zdajesz sobie na co dzień sprawę z tego, jak bardzo Twój wirtualny wizerunek może determinować Twoją pozycję na rynku pracy? Czy informacje udostępnione na Twój temat w Internecie mogą być pomocne w budowaniu kariery a może wręcz przeciwnie? 

Obecnie Internet nierozerwalnie towarzyszy nam w codziennym życiu, stając się jednym z głównych mediów dostarczających informacji o otaczającym nas świecie i rzeczywistości. Wykorzystujemy go w celach informacyjnych, edukacyjnych i rozrywkowych. Sieć zajmuje coraz silniejszą pozycję również w aspekcie zawodowym. I nie chodzi tu o irytujące pracodawców roztrwanianie czasu pracy na Facebooku czy Naszej-Klasie, a głównie o informacje, jakie można na temat kandydata do pracy znaleźć w internetowej przestrzeni.
Pamiętajmy: każde nasze działanie w sieci pozostawia ślad. A zatem, dla dobrego researchera doszukanie się informacji na temat wybranej osoby nie stanowi właściwie większego problemu. Portale społecznościowe stały się dla rekruterów ważnym wsparciem w procesie rekrutacji. Warto więc zastanowić się nad własną aktywnością w Internecie i podjąć działania w kierunku kreowania swojego wizerunku w tym obszarze.
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że niewiele ponad 15% internautów świadomie stara się budować swój wizerunek w Internecie i promuje się przy użyciu własnego nazwiska? Z tego względu z najwyższą skrupulatnością podchodzą oni do tego, aby w wyszukiwarkach pojawiały się wyłącznie takie informacje na ich temat, na jakie sobie w danej chwili mogą pozwolić lub chcą, by były upublicznione.
Z rozmysłem budują także sieć wirtualnych kontaktów czyli tzw. networking. Czy wiesz, że networking to nie tylko ludzie, których znasz w tzw. realu? To również te osoby, które poznajesz za pośrednictwem Internetu - wszyscy ci, z którymi wymieniasz się informacjami w serwisach społecznościowych, czytasz prowadzone przez nich blogi, komentujesz ich wypowiedzi, etc. To właśnie w taki sposób buduje się i powiększa sieć kontaktów, które następnie można wykorzystać w ramach pracy zawodowej lub w biznesie...
Druga grupa internautów rekrutuje się z takich osób, które w przeciwieństwie do „świadomych", całkowicie nie przejmują się tym, jakie informacje na ich temat dostępne są w sieci. Piszą oni na forach, co tylko im przyjdzie do głowy, bez zastanowienia się nad konsekwencjami umieszczenia takich a nie innych treści, „trollują", używają wulgaryzmów, obrażają innych, umieszczają kontrowersyjne i dwuznaczne zdjęcia swoje bądź swoich bliskich – przykładów można by mnożyć. Znacie to? Oczywiście!
W wirtualnej przestrzeni istnieje wiele portali z tzw. zabawnymi zdjęciami, które stają się przedmiotem kpiny większości internautów. Owe „chodliwe linki" przekazywane są od jednej osoby do drugiej i w bardzo krótkim czasie mogą dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. A przecież takie kompromitujące zdjęcia czy zrzuty ekranowe ze stron z wypowiedziami nie biorą się znikąd – często sami „odkrywcy" uzupełniają opis swojego znaleziska linkiem do źródła - np. do bloga lub profilu danego użytkownika na jednym z portali społecznościowych. Mając na uwadze powyższe, warto czasem pomyśleć dwa razy, nim umieści się coś w sieci.
Istnieje jeszcze trzecia grupa użytkowników Internetu, którzy właściwie nie kreują się na ekspertów w wirtualnym świecie, ale nie podejmują też żadnej aktywności, która mogłaby ich zdyskredytować w oczach potencjalnego pracodawcy. Dlatego starają się nie umieszczać w Internecie żadnych zdjęć czy wpisów, które wydają się być podejrzane w ich subiektywnym mniemaniu.

Więcej o tym, jak kreować swój wizerunek w Internecie można przeczytać na stronie: www.cashcom.pl.

{jumi [*9]}

a