Po lutym 2012 udział firmy w krajowym rynku paliw ogółem wyniósł 35,1 proc. Czynniki, które miały istotny wpływ na kształtowanie jej wyników to m.in. wzrost kursu dolara na koniec ww. okresu o 10,6 proc. w porównaniu z I kw. 2011, co miało wpływ na przeszacowanie wartości zadłużenia spółki, w większości denominowane w dolarze. Wzrost przychodów ze sprzedaży segmentu wydobywczego o 160,5 mln zł (r./r.) to w głównie mierze efekt wzrostu wolumenu sprzedaży ropy Rozewie, wynikający z uruchomienia tymczasowej produkcji surowca ze złoża B8. Również wyższe notowania ropy przyczyniły się do wzrostu przychodów ze sprzedaży segmentu. Wzrost o 20 proc. przychodów ze sprzedaży segmentu produkcji i handlu w I kw. br. (r./r.) wynika przede wszystkim z wyższych notowań cen ropy i produktów naftowych na rynkach światowych, wyższego kursu USD oraz optymalizacji struktury sprzedaży.
Udział Lotosu w polskim rynku detalicznym mierzony wielkością sprzedaży paliw ogółem po dwóch miesiącach 2012 r. wzrósł do poziomu 8,2 proc. (7,5 proc. w porównywalnym okresie 2011 r.). Udział spółki w rynku detalicznym olejów napędowych na koniec lutego 2012 r. osiągnął poziom 10 proc.
{jumi [*9]}