sobota, październik 16, 2021
Follow Us
piątek, 02 sierpień 2019 08:23

Jak dobrze wydać milion złotych. „Piórko” Biedronki Wyróżniony

Napisane przez mat.pras/Red/Tb
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Laureatką tegorocznej edycji konkursu "Piórko" w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke. Laureatką tegorocznej edycji konkursu "Piórko" w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke. mat.pras

Milion złotych – tyle sieć Biedronka przeznaczyła łącznie przez pięć edycji na nagrody w konkursie na książkę dla dzieci „Piórko”. Laureatką tegorocznej edycji konkursu "Piórko" w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke.

Za zwycięstwo w konkursie Piórko otrzyma ona 100 tys. zł, a książka z jej grafikami w listopadzie trafi do sklepów sieci w całym kraju.

Królewicz jest blondynem, Kot ma czarny frak, a Troll jest bladoniebieski i ma poszarpane spodnie. Właśnie tak Julia Hanke wyobraża sobie bohaterów opowiadania „O królewiczu, który się odważył” autorstwa Katarzyny Wierzbickiej, laureatki kategorii tekst tegorocznej edycji „Piórka”. Jurorzy docenili tę wizję i to, że ilustracje artystki znakomicie oddają humorystyczny nastrój zwycięskiej historii.

Piórko 2019 ilustracja Julia Hanke

– Prace pani Julii ujęły jurorów nie tylko tym, że są lekkie i radosne, ale także artystycznym kunsztem. To starannie przemyślane, bardzo pomysłowe grafiki. Wierzymy, że mali czytelnicy opowieści „O królewiczu, który się odważył” będą nimi zafascynowani, a książka dzięki nim nabierze dodatkowego uroku – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, która w jury reprezentuje organizatora „Piórka”, czyli sieć Biedronka.

Fot 2 Piórko2019 wręczenie nagrody1200

Wręczenie nagrody 100 tys zł w konkursie "Piórko" 2019 za Ilustrację. Od lewej Anetta Jaworska-Rutkowska - Jeronimo Martins Polska, Julia Hanke - nagrodzona autorka, Bohdan Butenko, juror, rysownik

Komplementy ze strony jurorów są znaczące także dlatego, że Julia Hanke to debiutantka, co jest konkursowym wymogiem. Od początku bowiem „Piórko” przeznaczone jest dla tych pisarzy i ilustratorów, którzy nie mają żadnego wydawniczego dorobku.

150 tysięcy małych czytelników

Jak zachęcać dzieci do czytania? W 2015 roku sieć Biedronka znalazła odpowiedź i zorganizowała konkurs na książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. W dwóch etapach jurorzy wybierają twórcę najlepszego tekstu i ilustracji, które odzwierciedlają treść bajki. Nagroda: 100 tys. zł dla laureatów-debiutantów obu etapów oraz wydana w kilkudziesięciotysięcznym nakładzie książka, która trafia na sklepowe półki Biedronki w listopadzie. Efekt: tysiące zgłoszeń. Tylko w tym roku w drugim etapu konkursu zarejestrowało się ponad 6 tysięcy osób. Jurorzy oceniali 1159 prac, które były zgodne z regulaminem konkursu. Wpływ na czytelnictwo? Niebagatelny, bo książki wydane w ramach wszystkich dotychczasowych edycji Piórka trafiły do ponad 150 tys. młodych odbiorców.

Siedmioletni konsultant ilustracji do konkursu "Piórko"

Zwyciężczyni drugiego etapu tegorocznego konkursu to absolwentka architektury krajobrazu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ma 26 lat i do tej pory grafiką zajmowała się głównie w wydaniu biznesowym, przygotowując ilustracje do animacji dla firm. O konkursie dowiedziała się przypadkowo, stojąc przy kasie w osiedlowej Biedronce. Tam zobaczyła plakat informujący o naborze prac. W roli konsultanta wystąpił jej siedmioletni siostrzeniec Franio, który po obejrzeniu ilustracji do opowiadania o dzielnym Królewiczu oświadczył, że grafiki na pewno przypadną dzieciom do gustu.

a