Wydrukuj tę stronę
piątek, 07 wrzesień 2018 15:54

Znani i lubiani aktorzy promują czytelnictwo

Napisane przez Redakcja
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Znani i lubiani aktorzy promują czytelnictwo Fot. Newseria

„Echo” to cykl wieczorynek, w którym wzięli udział znani i lubiani polscy aktorzy. Czytają bajki o losach Słodziaków. W ten sposób rodzice zachęcani są do czytania dzieciom na głos. Pierwszą opowieść czyta Wiktor Zborowski.

„Wieczorynki Słodziaków, czyli bajki na dobranoc” to 3-odcinkowy cykl dla dzieci o przygodach wesołej szóstki Słodziaków z leśnej polany. Formuła każdego z kilkuminutowych odcinków zakłada, że znany aktor w sugestywny i plastyczny sposób czyta na głos gromadce skupionych wokół niego Słodziaków bajkę, w której to one są jednymi z bohaterów.  

Wieczorynki mają zachęcić dzieci i rodziców do wspólnego czytania. Dzieci, które od najmłodszych lat mają styczność z książkami, w dorosłym życiu chętniej po nie sięgają. Dlatego tak ważne jest, by dorośli czytali dzieciom wtedy, kiedy one same jeszcze nie posiadają takiej umiejętności.

– Stworzyliśmy „Wieczorynki Słodziaków” po to, by zachęcić rodziców do częstszego sięgania po książki i czytania ich na głos dzieciom. Takie czytanie pobudza wyobraźnię dzieci oraz uczy rozpoznawać i nazywać emocje. To także idealny sposób na wspólne spędzenie czasu, budowanie więzi i zaufania, możliwość zadawania pytań i znajdowania odpowiedzi – mówi Piotr Szymanowicz, starszy menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka.

Za realizację „Wieczorynek Słodziaków, czyli bajek na dobranoc” odpowiedzialna jest agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda.

Hity na YouTube

Na oficjalnym kanale sieci Biedronka w serwisie YouTube znaleźć można także piosenkę „Chodź poznaj Gang Słodziaków", która zaledwie po tygodniu od publikacji ma już blisko 1,5 mln wyświetleń. To kolejna piosenka, która powstała w ramach realizowanych przez sieć Biedronka kampanii i jest dostępna w serwisie. W zeszłym roku 7. miejsce wśród najchętniej oglądanych materiałów wideo w zestawieniu YouTube Rewind w Polsce zdobył „Hymn Świeżaków”. Była to jedyna piosenka opublikowana przez firmę, która uplasowała się w pierwszej dziesiątce.



Biedronka na rzecz promowania czytelnictwa

„Wieczorynki Słodziaków” to kolejny pomysł Biedronki, by promować czytelnictwo. Najbardziej rozpoznawalnym projektem sieci jest konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”. Wydane w jego ramach bajki zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy.

Biedronka prowadzi też regularną sprzedaż książek i cyklicznie organizuje festiwale książek, w ramach których znane publikacje można nabyć w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Sieć angażuje się też w wydarzenia promujące czytelnictwo, takie jak np. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich oraz organizuje akcje specjalne, np. od 2014 r. wprowadza do oferty książki nominowane do nagrody NIKE.

Artykuły powiązane

© 2019 KURIER365.PL