czwartek, marzec 27, 2025
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/24735.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/24735
wtorek, 27 wrzesień 2016 00:00

Opona ma znaczenie Wyróżniony

Napisane przez OKI
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Opona ma znaczenie http://media.mppartners.pl

Z okazji Europejskiego Dnia bez Ofiar na Drogach Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy (ETRMA) oraz Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego informuje kierowców o znaczeniu wyboru opon i warunków serwisowania dla poprawy bezpieczeństwa drogowego w całej Europie.

Europejska etykieta oznaczenia opon, którą wprowadzono w 2012 roku, zawiera trzy istotne informacje o kluczowym znaczeniu dla ogólnego bezpieczeństwa i parametrach pracy opon: na temat przyczepności opon na mokrej nawierzchni, poziomie hałasu i oporu toczenia. Im lepsze parametry oporu toczenia, tym niższa emisja CO₂ i zużycie paliwa. Przyczepność opon ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – im lepszy wynik, tym kierowcy będzie łatwiej zahamować pojazd na mokrej nawierzchni.

Wielu użytkowników nie zna tych oznaczeń. Wzywamy sprzedawców opon do edukowania konsumentów w zakresie parametrów oznaczonych na etykiecie opon, aby pomóc im dokonywać świadomego wyboru – wskazuje Fazilet Cinaralp, Sekretarz Generalny ETRMA.

Nieważne czy mamy duży, czy mały pojazd, z mocnym lub słabszym sinikiem, z napędem na jedną oś czy na wszystkie koła – cała jego moc, zdolność do hamowania i trzymania w zakrętach jest przenoszona na drogę wyłącznie dzięki oponom. A ich styk z drogą ma powierzchnię wielkości czterech pocztówek. Dlatego tak ważna jest dobra świadomość przy zakupie opon i dbanie o ich stan. – dodaje Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. - Opony są często drugim najszybciej obracającym się elementem w samochodzie. Dla własnego bezpieczeństwa nauczmy się o nie dbać.

Dane pochodzące z najnowszej kampanii branżowej pokazują, że stosowanie opon zimowych w samochodach osobowych może zmniejszyć liczbę wypadków spowodowanych utratą przyczepności w warunkach zimowych o 46 proc.

Zakup odpowiednich opon to pierwszy krok do poprawy ogólnego bezpieczeństwa na drogach. Nastepnym jest dbanie o prawidłowe ciśnienie, sprawdzenie pod kątem ewentualnych uszkodzeń (wybrzuszeń, pęknięć, spękań, uszkodzeń ściany bocznej) oraz odpowiedniej głębokości bieżnika (co najmniej 1,6 mm w przypadku opon w samochodach osobowych zgodnie z przepisami UE).

Uruchomiono ogólnoeuropejską kampanię TyreAWARE, która opracowana została we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Opon i Gumy (ETRMA) i jej członkami. Materiały (w 13 językach europejskich) są dostępne do bezpłatnego pobrania na: www.tyreaware.org.

{gallery}24735{/gallery}

Motocykle
Opona jest kluczowym elementem motocykla i skutera. Ważne jest, aby kierowcy zdawali sobie sprawę że opona motocyklowa i skuterowa mają powierzchnię styku z drogą wielkości przeciętego wzdłuż na pół kurzego jajka.

Rozmiar i model mają znaczenie
Rozmiar i masa motocyklowej opony są integralnymi elementami zawieszenia. Odstępstwa od tego, co sugeruje producent, mają istotny wpływ na prowadzenie i zachowanie podczas jazdy. Odpowiednie ciśnienie w oponie wpływa na zachowanie optymalnych warunków jej pracy, poziom bezpieczeństwa i nie skraca jej trwałości. Na ściance bocznej oprócz marki producenta i modelu opony znajdują się istotne informacje o jej rozmiarach, średnicy felgi w calach, kierunek jej toczenia, indeksy nośności oraz prędkości. Opony ze zbyt małym indeksem nośności czy prędkości nieprawidłowo się odkształcają i zużywają, mają też gorszą przyczepność na drodze. Symbol E.C.E., czyli homologacja europejska, oznacza dopuszczenie opony do użytku na terenie UE. Kilkuletnia nieużywana opona jest tak dobra jak nowa. Wpływ na jej zmiany ma głównie eksploatacja, a nie czas magazynowania.

Użytkowanie
Opony motocyklowe docierają się przez pierwsze 200-300 km, w trakcie których wytarciu ulega ich wierzchnia warstwa. W tym okresie motocyklista powinien pokonywać zakręty ze szczególną ostrożnością, stosując zasadę stopniowego zwiększania wychylenia w zakręcie, wraz ze zwiększającym się dystansem przejechanym na nowej oponie.

Więcej na: http://media.mppartners.pl.

a