Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów uruchamiają Infolinię Konsumencką dostępną w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 18.00. Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po poradę prawną, dzwoniąc pod numer 801 440 220. Porady nie będą natomiast udzielane przedsiębiorcom. Porady są bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia zgodny z taryfą swojego operatora.
"Często nie jesteśmy pewni, jak się zachować, kiedy źle potraktowano nas w sklepie, wykonawca mebli kuchennych wziął zaliczkę i zniknął, a sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji butów, bądź cieknącego czajnika elektrycznego. Teraz mamy możliwość bezpłatnego uzyskania odpowiedzi na te i podobne pytania od prawników - ekspertów z dziedziny prawa konsumenckiego. Poprzez uruchomienie Infolinii chcemy zachęcić nas wszystkich - konsumentów do odważnego egzekwowania swoich praw" - mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Projekt finansowany jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Więcej na: http://konsumenci.org.