sobota, kwiecień 20, 2024
Follow Us
środa, 09 wrzesień 2015 11:01

Kultura w zasięgu ręki Wyróżniony

Napisane przez Informacja prasowa
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Kultura w zasięgu ręki Mat. pras.

Brak wolnego czasu jest najczęstszym powodem rezygnacji z udziału w wydarzeniach kulturalnych – tak wynika z najnowszego badania wykonanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zrealizowanego na zlecenie SES Astra. Na taką odpowiedź wskazuje ponad 54 proc. Polaków. Prawie ⅓ respondentów nie uczestniczy w imprezach kulturalnych ze względu na ich cenę.

Co szósty badany uznał, że w jego miejscu zamieszkania brakuje tego typu wydarzeń, a prawie 5 proc. Polaków twierdzi, że nie miałoby z kim na nie pójść. Niemal 2 proc. ankietowanych jako powód nieuczestniczenia w życiu kulturalnym podaje zły stan zdrowia.

Warto jednak zwrócić uwagę, że możemy mieć dostęp do kultury nie wychodząc z domu. Liczba kanałów telewizyjnych poświęconych tematyce kulturalnej nieustannie się zwiększa, również tych dostępnych bezpłatnie. Polacy mają więc możliwość uczestnictwa w życiu kulturalnym bez względu na swoje miejsce zamieszkania czy sytuację materialną. Telewizja jest również doskonałym rozwiązaniem w przypadku osób z ograniczonym czasem wolnym. W każdej chwili mogą mieć one dostęp do koncertów, spektakli teatralnych czy seansów filmowych.

Obecnie Polacy mają do wyboru kilka bezpłatnych kanałów kulturalnych, m.in.: 3sat, Arte, TV5Monde czy zdf.kultur. Programy te są dostępne w niekodowanym odbiorze satelitarnym, m.in. dzięki satelitom ASTRA.

O badaniu

O opinie polskich widzów pytano w dniach od 17 do 18 lipca 2015 r. w ramach badania omnibusowego realizowanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych. Badanie przeprowadzono metodą opartą o bezpośrednie wywiady wspomagane komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej, ogólnopolskiej grupie losowej w wieku 18 i więcej lat. Zrealizowano 1067 wywiadów. Pełna lista dostępnych programów niekodowanych nadawanych z satelitów ASTRA z pozycji orbitalnej 19.2 E jest dostępna na: www.onastra.pl.

a