środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
czwartek, 14 maj 2015 00:00

eCall może uratować życie 2,5 tys. osób rocznie Wyróżniony

Napisane przez OKI
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Od końca marca 2018 roku nowe samochody sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały mieć zamontowane urządzenie eCall, automatycznie powiadamiające centrum ratownicze o wypadku. Według Komisji Europejskiej wdrożenie systemu może uratować życie 2,5 tysiąca osób rocznie.

Wszystkie nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy dostawcze sprzedawane w Unii Europejskiej od końca marca 2018 r. mają mieć instalowane urządzenia, które w razie wypadku automatycznie zawiadomią najbliższe centrum ratownictwa. Obok informacji o wypadku przekazane zostaną również inne dane, jak lokalizacja pojazdu, jego marka czy rodzaj używanego paliwa. Informacje zostaną przekazane nawet jeśli pasażer nie będzie w stanie mówić lub będzie nieprzytomny.

Komisja Europejska szacuje, że w pełni wdrożony system skróci czas reakcji ratowników o 40 proc. w obszarze miejskim i o 50 proc. w terenie niezabudowanym, co może się przełożyć na uratowanie do 2,5 tys. osób rocznie.

System eCall będzie wykorzystywał numer telefonu alarmowego 112. Ma być obowiązkowy i bezpłatny. Państwa członkowskie mają być gotowe do wdrożenia systemu przed 1 października 2017 roku. Aby chronić prywatność kierowców  system śledzący pojazd będzie uśpiony, a uaktywni się w wypadku zderzenia lub gdy włączy go kierowca. Koszt zamontowania w samochodzie urządzenia eCall ma wynieść maksymalnie 100 euro. Więcej na: http://www.rynekzdrowia.pl.

a